خبر فوری: غول‌کشی بانوان شطرنج‌باز/ باخت تیم اول مسابقات مقابل ایران اسامی قبول شدگان دوره مربیگری درجه سه البرز استاد "اردشیرپور" از شطرنج‌بازان و مربیان خوش سابقه کشورمان درگذشت. دختران دعوت شده به اردوی رده‌های سنی 8 تا 12 سال اعلام شد برگزاری دوره مربیگری توسط استاد بزرگ مرتضی محجوب تمجید فدراسیون جهانی از عملکرد خادم‌الشریعه پوررمضانعلی: عملکرد خادم‌الشریعه در المپیاد جهانی فیده فوق‌العاده بود برد مقصودلو مقابل قهرمان سابق جهان/ ایران در جدول رده‌بندی دو پله صعود کرد خراسان رضوی قهرمان شد/ البرز در جایگاه دوم ایستاد در تازه ترین رده بندی فداسیون جهانی شطرنج، پرهام مقصودلو با صعود چشمگیر 29 پله ای در رده های و پنجاه و یکم قرار گرفت

جزئیات خبر

۲۱ فروردين ۱۴۰۳

در حاشیه دیدار سرپرست فدراسیون شطرنج با رئیس کمیته ملی المپیک مطرح شد؛

ارائه طرح‌ها و بسته‌های حمایتی اختصاصی ویژه قهرمانان شطرنج ایران در دستور کار سرپرست فدراسیون

نشست تخصصی مسئولان فدراسیون شطرنج با رئیس کمیته ملی المپیک امروز سه‌شنبه -21 فروردین‌ماه- برگزار و پیرامون ریل‌گذاری برای توسعه حوزه قهرمانی فدراسیون شطرنج تبادل نظر صورت گرفت.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شطرنج، شادی پریدر سرپرست فدراسیون شطرنج به همراه مهدی شکوری و کاظم دستگردی نایب رئیس و دبیر با محمود خسروی وفا رئیس کمیته ملی المپیک دیدار کردند.

در ابتدای این جلسه، سرپرست فدراسیون شطرنج توضیحاتی را در ارتباط با عملکرد فدراسیون در بازه زمانی حضور خود مطرح نمود و پیرامون اتفاقات مثبت رخ داده در فدراسیون با ریاست کمیته ملی المپیک گفت‌وگو کرد.

سرپرست فدراسیون شطرنج در ادامه از شرایط تیم‌های ملی، انتخاب مربی و لزوم بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های موجود در شطرنج سخن گفت.

پریدر با تاکید بر اینکه دورنمای اهداف فدراسیون کشف استعدادهای جدید و قرار دادن آن‌ها در مسیر حرکتی مناسب است، تصریح کرد: حفظ ظرفیت‌های کنونی و حمایت از قهرمانان فعلی شطرنج کشور اولویت اصلی فدراسیون است و در کنار آن به دنبال کشف استعدادها و قرار گرفتن آن‌ها در مسیر آموزشی و فنی کارشناسی‌شده هستیم.

رئیس کمیته ملی المپیک نیز با اشاره به پیگیری و رصد اخبار و فعالیت‌های فدراسیون شطرنج و ضمن تقدیر از اقدامات صورت گرفته، اظهار کرد: کمیته ملی المپیک حمایت‌های ویژه خود از خانواده شطرنج بالاخص قهرمانان پرافتخار این رشته ورزشی را دریغ نخواهد کرد.

خسروی وفا اضافه کرد: طرح‌های ویژه و بسته‌های حمایتی اختصاصی را در اختیار قهرمانان رشته ورزشی شطرنج قرار خواهیم داد و قطعاً در ادامه شاهد رشد و تعالی هر چه بیش‌تر این رشته مهیج خواهیم بود.

گفتنی است؛ در پایان این جلسه رئیس کمیته ملی المپیک با سرپرست فدراسیون شطرنج پیرامون برنامه‌های اخیر فدراسیون در حوزه قهرمان‌پروری و قهرمان‌سازی به گفت‌وگو پرداختند.