خبر فوری: غول‌کشی بانوان شطرنج‌باز/ باخت تیم اول مسابقات مقابل ایران اسامی قبول شدگان دوره مربیگری درجه سه البرز استاد "اردشیرپور" از شطرنج‌بازان و مربیان خوش سابقه کشورمان درگذشت. دختران دعوت شده به اردوی رده‌های سنی 8 تا 12 سال اعلام شد برگزاری دوره مربیگری توسط استاد بزرگ مرتضی محجوب تمجید فدراسیون جهانی از عملکرد خادم‌الشریعه پوررمضانعلی: عملکرد خادم‌الشریعه در المپیاد جهانی فیده فوق‌العاده بود برد مقصودلو مقابل قهرمان سابق جهان/ ایران در جدول رده‌بندی دو پله صعود کرد خراسان رضوی قهرمان شد/ البرز در جایگاه دوم ایستاد در تازه ترین رده بندی فداسیون جهانی شطرنج، پرهام مقصودلو با صعود چشمگیر 29 پله ای در رده های و پنجاه و یکم قرار گرفت

جزئیات خبر

۲۲ شهريور ۱۴۰۲

در دیدار دکتر عظیمی با امیر فولادی مطرح شد؛

بازیکنان تیم ملی شطرنج دغدغه خدمت سربازی نداشته باشند

به گزارش روابط عمومی، دکتر شهرام عظیمی سرپرست فدراسیون شطرنج در دیداری با امیر جمشید فولادی رییس اداره ورزش و آمادگی جسمانی ستاد کل نیروهای مسلح پیرامون وضعیت خدمت مقدس سربازی قهرمانان این رشته به گفت‌و‌گو پرداخت.

در این دیدار که با حضور امیر سرتیپ دوم باقری دستیار و مشاور رییس سازمان عقیدتی، سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، امیر فولادی با استقبال از حضور سرپرست فدراسیون شطرنج در ستاد کل نیروهای مسلح، شطرنج را یکی از رشته‌های فکری و موثر در تقویت تمرکز جامعه برشمرد که در حوزه‌های همگانی و قهرمانی توانسته جایگاه ویژه‌ای را به خود اختصاص دهد.

رییس اداره ورزش و آمادگی جسمانی ستاد کل نیروهای مسلح افزود: یکی از بزرگترین دغدغه‌های ورزشکاران گذراندن دوران خدمت مقدس سربازی است که باید اعلام کنم با توجه به قوانین و مقررات مختص قهرمانان، ورزشکاران به ویژه بازیکنان شطرنج نباید دغدغه خدمت سربازی داشته باشند زیرا نیروهای مسلح شرایط قهرمانان برای گذراندن دوران خدمت مقدس سربازی را رعایت می‌نمایند.

امیر فولادی در پایان از فعالیت 41 هیات ورزشی در ستاد کل نیروهای مسلح خبر داد.

دکتر عظیمی سرپرست فدراسیون شطرنج نیز در این دیدار با تقدیر از نگاه مثبت فرماندهان ارشد نظامی به ورزشکاران گفت: قهرمانان ورزش کشور سربازان جنگ نرم، سفیران صلح و نماد اقتدار ایران اسلامی در سطح بین الملل هستند که حتما برای کسب این افتخارات نیازمند حمایت و پشتیبانی دلسوزان نظام در بخش های مختلف هستند.

سرپرست فدراسیون شطرنج افزود: در موضوع حمایت از ورزش و ورزشکاران نیروهای مقتدر مسلح جمهوری اسلامی نقشی بی بدیل دارند که به حمدالله با نگاه مثبت فرماندهان ارشد در نیروی های نظامی با محوریت ستاد کل نیروهای مسلح این مهم همواره موجب خشنودی جامعه ورزش بوده است.

دکتر عظیمی در پایان ضمن تقدیر از حمایت‌های امیر باقری و امیر فولادی از اعلام آمادگی فدراسیون شطرنج برای همکاری با اداره ورزش و آمادگی جسمانی نیروهای مسلح خبر داد و خواستار اضافه شدن رشته شطرنج به رشته های ورزشی فعال در نیروهای مسلح شد.