خبر فوری: غول‌کشی بانوان شطرنج‌باز/ باخت تیم اول مسابقات مقابل ایران اسامی قبول شدگان دوره مربیگری درجه سه البرز استاد "اردشیرپور" از شطرنج‌بازان و مربیان خوش سابقه کشورمان درگذشت. دختران دعوت شده به اردوی رده‌های سنی 8 تا 12 سال اعلام شد برگزاری دوره مربیگری توسط استاد بزرگ مرتضی محجوب تمجید فدراسیون جهانی از عملکرد خادم‌الشریعه پوررمضانعلی: عملکرد خادم‌الشریعه در المپیاد جهانی فیده فوق‌العاده بود برد مقصودلو مقابل قهرمان سابق جهان/ ایران در جدول رده‌بندی دو پله صعود کرد خراسان رضوی قهرمان شد/ البرز در جایگاه دوم ایستاد در تازه ترین رده بندی فداسیون جهانی شطرنج، پرهام مقصودلو با صعود چشمگیر 29 پله ای در رده های و پنجاه و یکم قرار گرفت

جزئیات خبر

۱۹ مهر ۱۳۹۷

کسب مدالهای رنگارنگ شطرنج ایران در بازیهای پارا آسیایی

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری صداوسیما از اندونزی ، در پایان دور هفتم مسابقات شطرنج نابینایان وکم بینایان شطرنجبازان کشورمان موفق شدند دو مدال طلای تیمی، یک طلای انفرادی، سه نقره تیمی و دو برنز انفرادی به دست آورند.
در رقابت های گروه b2 و b3 بانوان، تمامی مدال های ممکن تیمی و انفرادی از آن ایران شد. عاطفه نقوی با 5.5 امتیاز عنوان قهرمانی و مدال طلا را به دست آورد.
فریبا زنده بودی با 5 امتیاز به مدال نقره رسید و فاطمه برقول نشان برنز را از آن خود کرد. درخشش خیره کننده شطرنج بازان بانوی کشورمان سبب شد تا مدال طلای تیمی رقابت های شطرنج استاندارد نیز برای ایران به ارمغان آید.
در مسابقات گروه b2 و b3 آقایان نیز مدال طلای انفرادی و نقره تیمی نصیب ایران شد. امید کریمی شطرنجباز 17 ساله اصفهانی توانست با چهار برد و سه تساوی و 5.5 امتیاز از مجموع هفت دور، نشان ارزشمند طلا را به دست آورد. همچنین تیم شطرنج b2 و b3 آقایان شامل: امید کریمی، مجید باقری و علیرضا قورچی بیگی، توانستند صاحب گردن آویز نقره شوند.
در مسابقات b1 بانوان، لیلا زارعزاده به مدال برنز رسید و در بخش تیمی شطرنجبازان بانوی نابینای ایران خانم ها ملیحه صفایی، لیلا زارعزاده و زهرا محمدی راد، به مدال نقره تیمی دست یافتند.
رقابت های استاندارد شطرنج در حالی امروز ظهر به پایان رسید که از عصر همین روز، مسابقات بخش سریع آغاز می شود. بازی های سریع نیز در هفت دور برگزار شده و مانند رقابت های استاندارد، مدال های تیمی و انفرادی در آن توزیع می شود.

برچسب ها: شطرنج ، نابینا ، نقوی ، طلا ، تیمی