خبر فوری: غول‌کشی بانوان شطرنج‌باز/ باخت تیم اول مسابقات مقابل ایران اسامی قبول شدگان دوره مربیگری درجه سه البرز استاد "اردشیرپور" از شطرنج‌بازان و مربیان خوش سابقه کشورمان درگذشت. دختران دعوت شده به اردوی رده‌های سنی 8 تا 12 سال اعلام شد برگزاری دوره مربیگری توسط استاد بزرگ مرتضی محجوب تمجید فدراسیون جهانی از عملکرد خادم‌الشریعه پوررمضانعلی: عملکرد خادم‌الشریعه در المپیاد جهانی فیده فوق‌العاده بود برد مقصودلو مقابل قهرمان سابق جهان/ ایران در جدول رده‌بندی دو پله صعود کرد خراسان رضوی قهرمان شد/ البرز در جایگاه دوم ایستاد در تازه ترین رده بندی فداسیون جهانی شطرنج، پرهام مقصودلو با صعود چشمگیر 29 پله ای در رده های و پنجاه و یکم قرار گرفت

جزئیات خبر

۲۵ فروردين ۱۴۰۰

نیکوخصال: با برنامه ریزی خوب مسابقات را برگزار کردیم

ورزشکاران در این مسابقات محک خوردند

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شطرنج، پنجاه و چهارمین دوره رقابت های قهرمانی کشور با پیروزی پرهام مقصودلو به پایان رسید. فرهاد نیکوخصال سرپرست فدراسیون در این خصوص گفت: در ابتدا به آقای دکتر علی نژاد که از ورزش شطرنج حمایت کردند و برای مراسم اختتامیه تشریف آوردند، خیر مقدم می گویم.همچنین به کادر اجرایی این مسابقات که بدون هیچ کم و کاستی توانستند این مسابقات را به نحو احسن برگزار کنند، خسته نباشید عرض میکنم.
وی در ادامه افزود: در این مسابقات نفرات برتر شطرنج کشور حضور داشتند همین موضوع سبب شد تا کیفیت مسابقات دوچندان شود و همچنین رعایت پروتکل های بهداشتی نظر برگزار کنندگان مسابقات را جلب کرد.
نیکو خصال گفت: از سال 1329 هجری شمسی تاکنون به جز هشت سالی که شطرنج تعطیل شد،هر ساله مسابقات شطرنج به طور مداوم برگزار شده است. این موضوع بیانگر برنامه ریزی بسیار خوب و دقیقی فدراسیون است.
وی خاطرنشان ساخت: با توجه به اینکه ویروس کرونا نگذاشته بود ما مسابقات را به صورت حضوری برگزار کنیم، این مسابقات سبب شد که ورزشکاران ما خودشان را محک بزنند. ضمن اینکه ما سعی کردیم برای این دوره از مسابقات از وجه نقد برای جوایز استفاده کنیم.همچنین خیلی خوشحال بودم که در این دوره از مسابقات ورزشکاران جوان زیر 15 سال حضور داشتند که این نشان از آینده نگری این ورزش پرطرفدار دارد.