خبر فوری: غول‌کشی بانوان شطرنج‌باز/ باخت تیم اول مسابقات مقابل ایران اسامی قبول شدگان دوره مربیگری درجه سه البرز استاد "اردشیرپور" از شطرنج‌بازان و مربیان خوش سابقه کشورمان درگذشت. دختران دعوت شده به اردوی رده‌های سنی 8 تا 12 سال اعلام شد برگزاری دوره مربیگری توسط استاد بزرگ مرتضی محجوب تمجید فدراسیون جهانی از عملکرد خادم‌الشریعه پوررمضانعلی: عملکرد خادم‌الشریعه در المپیاد جهانی فیده فوق‌العاده بود برد مقصودلو مقابل قهرمان سابق جهان/ ایران در جدول رده‌بندی دو پله صعود کرد خراسان رضوی قهرمان شد/ البرز در جایگاه دوم ایستاد در تازه ترین رده بندی فداسیون جهانی شطرنج، پرهام مقصودلو با صعود چشمگیر 29 پله ای در رده های و پنجاه و یکم قرار گرفت

جزئیات خبر

۰۲ آذر ۱۳۹۹

مبینا علی‌نسب در سال 2017 قهرمان شطرنج زنان ایران شد و به عنوان تنها نماینده کشورمان در مسابقات شطرنج زنان قهرمانی جهان 2018 شرکت کرد. حال در روزهای کرونایی تمریناتش را زیر نظر سرمربی انجام می دهد تا میزان آمادگی‌اش کم نشود.

علی نسب: روزی 5 ساعت تمرین میکنم

وی در خصوص وضعیتش در این روزهای کرونایی به روابط عمومی فدراسیون گفت: بعد از بهمن ماه سال گذشته تاکنون در هیچ تورنمنتی شرکت نکرده ام و 8 ماه است که در منزل به صورت آنلاین روزی 5 ساعت تمرین می کنم.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه مدت زمان زیادی است که هیچ مسابقه‌لی ندادیم، قطعا کمی دچار افت شده ایم، اما من سعی کردم با تمرینات منظم، آمادگی خودم را حفظ کنم.
علی نسب در مورد چگونگی گذراندن اوقاتش در ایام کرونا خاطرنشان ساخت: در این زمان بهترین فرصت بود که زبان خارجی ام را تقویت کنم. به همین دلیل تمرکزم را روی زبان و شطرج گذاشتم تا بتوانم با تمرینات بیشتر سبب تقویت توامان آنها شوم. همچنین برای بهتر شدن وضعیت شطرنج ام به صورت آنلاین بازی می کنم.
نفر دوم شطرنج بانوان کشور در خصوص علاقه‌ و چگونگی ورود به این رشته گفت: پدر و عمویم شطرنج بازی می کردند و من همیشه دوست داشتم این ورزش را انجام دهم تا اینکه در 9 سالگی با تشویق والدینم به کلاس‌های شطرنج رفتم و شروع به یادگیری کردم. از 11 سالگی نیز به صورت حرفه‌ای شطرنج را زیر نظر مربیان با تجربه بازی کردم.
وی در پایان خاطر نشان ساخت: برای انتخاب شایسته ترین رئیس برای فدراسیون باید همه مشارکت کنند. در این بین، از استان ‌هایی که از ریسی که از جنس این ورزش است حمایت می کنند ممنونم. زیرا به خوبی میتواند ورزشکاران را درک می کند. امیدوارم هر چه زودتر تکلیف ریاست فدراسیون مشخص شود تا فدراسیون از این بلاتکلیفی درآید.