خبر فوری: غول‌کشی بانوان شطرنج‌باز/ باخت تیم اول مسابقات مقابل ایران اسامی قبول شدگان دوره مربیگری درجه سه البرز استاد "اردشیرپور" از شطرنج‌بازان و مربیان خوش سابقه کشورمان درگذشت. دختران دعوت شده به اردوی رده‌های سنی 8 تا 12 سال اعلام شد برگزاری دوره مربیگری توسط استاد بزرگ مرتضی محجوب تمجید فدراسیون جهانی از عملکرد خادم‌الشریعه پوررمضانعلی: عملکرد خادم‌الشریعه در المپیاد جهانی فیده فوق‌العاده بود برد مقصودلو مقابل قهرمان سابق جهان/ ایران در جدول رده‌بندی دو پله صعود کرد خراسان رضوی قهرمان شد/ البرز در جایگاه دوم ایستاد در تازه ترین رده بندی فداسیون جهانی شطرنج، پرهام مقصودلو با صعود چشمگیر 29 پله ای در رده های و پنجاه و یکم قرار گرفت

جزئیات خبر

۰۱ آذر ۱۳۹۹

اولین جلسه روسای هیات های شطرنج استان هرمزگان جمعه 30 آبان ساعت 20 با حضور شهرام سالاری رئیس هیات شطرنج استان و روسای بندرعباس، میناب، رودان، بندرلنگه و پارسیان برگزار شد .

برگزاری جلسه آنلاین روسای هیات شطرنج استان هرمزگان

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شطرنج،در ابتدا آقای سالاری اهمیت هم اندیشی در خصوص فعالیت هیات های شهرستان و همکاری دوجانبه را متذکر شده و درخواست ارائه گزارش در خصوص نحوه ی اداره ی هیات ها و فعالیت آن ،در شرایط خاص کنونی را داد، هیات های میناب ،بندرعباس ،پارسیان،بندرلنگه،رودان به ترتیب گزارش عملکرد داده و در بخش نظرات از طرف هیات های حاضر در جلسه پیشنهاداتی ارائه شد . نکات برجسته ی فعالیت های ذکر شده توسط هیات ها : میناب:ساختمان اصلی هیات شطرنج میناب با هزینه مشارکتی و بخش خصوصی استارت خواهد خورد. بندرعباس:پروژه تکمیل و نوسازی ساختمان هیات به زودی استارت خواهد خورد. پارسیان: برگزاری دوره های آموزشی مجازی ترمیک.بندر لنگه:برگزاری دوره درجه 3 داوری. رودان : راه اندازی شطرنج در دو بخش دیگر از رودان در ایام کرونا و با شرایط مجازی.در ادامه درخواست ها و پیشنهاداتی از طرف هیات های حاضر ارائه شد که هیات استان قول همکاری و پیگیری منظم و مستمر تا حصول نتیجه را به هیات های همراه داد.ک از اهم آن موضوعات، پیگیری هیات استان از طریق اداره کل و اداره ورزش و جوانان شهرستان برای در اختیار گذاشتن یک مکان به هیات هایی ک فاقد مکان اختصاصی برای فعالیت هستند بود. در ادامه آقای سالاری عملکرد هیات استان را در دوران کرونا تشریح نمود و عنوان کرد دوره های مجازی به صورت مستمر در اختیار شطرنج دوستان استان قرار خواهد گرفت ،در بخش معرفی دوره هاو دوره های برگزار شده: داوری درجه 3 در شهرستان بندرلنگه دوره در حال اجرا : کارگاه آموزش سوئیس منیجر و دوره داوری درجه 2 و دوره مربیگری درجه سه با میزبانی هیات شطرنج استان در آذرماه برگزار می گردد، و برنامه ها و دوره های آموزشی آتی هیات که در قالب جدولی منظم معرفی خواهد شد .در پایان اهمیت برگزاری هر چه سریعتر دوره های آموزشی توسط مربیان بومی مجددا بیان شد و رئیس جلسه از مشارکت و همراهی هیات های حاضر در جلسه تشکر و قدردانی نمود.
مقرر شد هفته آخر هر ماه این جلسات برگزار گردد و تاکید شد در جلسه بعدی سایر هیات های غایب در جلسه هم حضور داشته باشند.