خبر فوری: غول‌کشی بانوان شطرنج‌باز/ باخت تیم اول مسابقات مقابل ایران اسامی قبول شدگان دوره مربیگری درجه سه البرز استاد "اردشیرپور" از شطرنج‌بازان و مربیان خوش سابقه کشورمان درگذشت. دختران دعوت شده به اردوی رده‌های سنی 8 تا 12 سال اعلام شد برگزاری دوره مربیگری توسط استاد بزرگ مرتضی محجوب تمجید فدراسیون جهانی از عملکرد خادم‌الشریعه پوررمضانعلی: عملکرد خادم‌الشریعه در المپیاد جهانی فیده فوق‌العاده بود برد مقصودلو مقابل قهرمان سابق جهان/ ایران در جدول رده‌بندی دو پله صعود کرد خراسان رضوی قهرمان شد/ البرز در جایگاه دوم ایستاد در تازه ترین رده بندی فداسیون جهانی شطرنج، پرهام مقصودلو با صعود چشمگیر 29 پله ای در رده های و پنجاه و یکم قرار گرفت

جزئیات خبر

۲۸ آبان ۱۳۹۹

با توجه به اینکه تعدادی از ورزشکاران برجسته خود در سطح نوجوانان و جوانان را از دست داده ایم اما همچنان جزو مدعیان هستیم.

اردشی: استعدادهای خوبی در شطرنج نوجوانان داریم؛ هنوز در سطح جهان مدعی هستیم.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شطرنج، مهرداد اردشی کاپیتان و سرمربی تیم ملی شطرنج نوجوانان کشور در مسابقات آنلاین قهرمانی رده‌های سنی جهان گفت: به دلیل بیماری همه‌گیر کرونا و با تصمیم فدراسیون جهانی شطرنج (فیده) این برای اولین بار است که این مسابقات به صورت آنلاین در سطح جهانی انجام می‌شود. تیم ملی کشورمان هم با توجه به ابلاغیه‌ای که از سوی فدراسیون جهانی دریافت کرده از تاریخ 7 آذر الی 2 دی ماه در این مسابقات حاضر خواهد شد.
وی در مورد طولانی بودن زمان مسابقات افزود: 10 نفر اول رنکینگ در قاره‌ ها که از سوی فدراسیون جهانی انتخاب شده اند، به همراه منتخبین کشورهای شرکت کننده، مسابقاتی را در سطح قاره‌ای برگزار می کنند که در 4 قاره باید انجام شود، همانطور که می‌دانید قاره آسیا مدعیان زیادی دارد و 3 نفر اول هر قاره در هر رده سنی به جمع نفرات برتر جهان اضافه شوند. 4 نفر برتر ریتینگ جهانی هم مستقیم به فینال مسابقات راه پیدا می کنند و با نفرات راه یافته از هر قاره مسابقات نهایی را برگزار خواهند نمود. خوشبختانه قاره آسیا آخرین قاره‌ای است که به رقابت می‌پردازد و ما زمان کافی داریم تا به آمادگی کامل برسیم، ضمن اینکه سایت جدید برگزاری مسابقات نامش "تورنلو" است که به همراه مسئولین فنی امر در فدراسیون در تلاش هستیم تا بازیکنانمان را با این سایت آشنا کنیم.
وی در ادامه خاطرنشان ساخت: در مورد آمادگی بازیکنان باید بگویم که ما در همه رده های سنی بازیکنان خوبی داریم اما در رده‌های سنی 10 تا 12 سال وضعیت بهتری داریم. در سنین بالاتر چون ما ورزشکاران برجسته خودمان مثل پرهام مقصودلو، محمد امین طباطبایی، سارا خادم الشریعه و دیگر اساتید که سن‌شان بالارفته را دیگر در این رده ها نداریم کار سخت‌تر خواهد شد، خیلی‌ها بر این باورند که بعد از کوچ تعدادی از ورزشکاران، تیم ملی ضعیف شده اما ما حتی با ورزشکاران خوب فعلی مان نیز شانس کسب عنوان در مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان را داریم.
با توجه به اینکه ورزشکاران به صورت فیزیکی مقابل یکدیگر قرار نمی‌گیرند میزبانی مسابقات به چه صورت است: وقتی یک کشور میزبان می شود تمامی مسائل میزبانی به آن کشور سپرده می‌شود و تمام ساز و کار و زیر ساخت مسابقات به میزبان محول خواهد شد که با هماهنگی کادر برگزاری فدراسیون جهانی این امر انجام خواهد شد. امیدوارم با چالش مشکلات اینترنتی که معمولا در این قبیل مسابقات بروز می کند، روبرو نشویم.
مربی ارشد فدراسیون جهانی شطرنج اضافه نمود: در نظر داریم اردوی آماده سازی تیم ملی را با حضور بازیکنان دختر و پسر در رده سنی 8، 10، 12، 14، 16 و 18 سال برگزار کنیم و قبل از مسابقه اصلی، بازی های تمرینی لازم را برای بازیکنان در نظر گرفته ایم.