خبر فوری: غول‌کشی بانوان شطرنج‌باز/ باخت تیم اول مسابقات مقابل ایران اسامی قبول شدگان دوره مربیگری درجه سه البرز استاد "اردشیرپور" از شطرنج‌بازان و مربیان خوش سابقه کشورمان درگذشت. دختران دعوت شده به اردوی رده‌های سنی 8 تا 12 سال اعلام شد برگزاری دوره مربیگری توسط استاد بزرگ مرتضی محجوب تمجید فدراسیون جهانی از عملکرد خادم‌الشریعه پوررمضانعلی: عملکرد خادم‌الشریعه در المپیاد جهانی فیده فوق‌العاده بود برد مقصودلو مقابل قهرمان سابق جهان/ ایران در جدول رده‌بندی دو پله صعود کرد خراسان رضوی قهرمان شد/ البرز در جایگاه دوم ایستاد در تازه ترین رده بندی فداسیون جهانی شطرنج، پرهام مقصودلو با صعود چشمگیر 29 پله ای در رده های و پنجاه و یکم قرار گرفت

جزئیات خبر

۲۵ شهريور ۱۳۹۹

برگزاری کلاس‌های آنلاین برای حفظ انگیزه شطرنج‌بازان است؛

شفیعی: برنامه و رویکرد مربیان در رده‌های سنی مختلف متفاوت است

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شطرنج، علیرضا شفیعی مدیرفنی تیم‌های ملی فدراسیون شطرنج اظهار داشت: فدراسیون شطرنج با توجه به تعطیلی مسابقات رسمی داخلی و جهانی، تصمیم گرفت امر آموزش نوجوانان و جوانان را به شکل آنلاین به کمک پلتفرم طراحی شده آغاز کند.

وی در ادامه افزود: در این خصوص، در مرحله اول مقرر شد نفرات منتخب از فهرست درجه بین المللی و مسابقات قهرمانی کشور سال گذشته دعوت شوند. البته شایان ذکر است هیچ گونه بحث اردوی تیم ملی و نظایر آن که در اخبار اولیه مطرح شده بود وجود ندارد. نه مسابقه ای در پیش است و نه اعزامی و نه انتخابی! فقط بحث آموزش است که بچه ها از شطرنج دور نباشند و انگیزه ها کمرنگ نشود.

مدیرفنی تیم‌های ملی فدراسیون شطرنج گفت: بحث درباره اردوی تیم ملی باعث به وجود آمدن حساسیت‌ها و سوءتفاهماتی شد که البته باید زودتر توضیح داده می‌شد. کلاس‌های برگزار شده ربطی به اردوی تیم ملی رده‌های سنی ندارد. تنها در مرحله نخست از قهرمانان سال گذشته دعوت به عمل آمده است. با تقسیم بندی صورت گرفته و یاری گرفتن از 4 مربی طراز اول کشور، مسئولیت انتخاب نفرات به این دوستان سپرده شده که با توجه به رده مربوطه، تعداد مختلفی به کلاس دعوت شده اند.

وی خاطرنشان کرد: ممکن است در یک رده سنی 10 بازیکن، اما در رده دیگر 3-4 نفر دعوت شده باشند. این موضوع به تشخیص سرمربی رده مربوطه بوده و با توجه به برنامه آموزشی مورد نظرشان، از تعداد نفرات مشخصی دعوت به عمل آورده است. برنامه و رویکرد مربیان در رده های سنی مختلف متفاوت است و حتی ممکن است هر چند ماه یک بار مربیان به شکل چرخشی در رده های دیگر هم درس بدهند. البته این تعداد نفرات هم نهایی نیستند و به مرور افراد مستعد و شایسته دیگر هم اضافه خواهند شد. فدراسیون به زودی از چند مربی دیگر هم برای زیر پوشش قرار دادن بازیکنان نوجوان دیگر اقدام خواهد کرد. این کلاس‌ها کاملا رایگان است و دستمزد مربیان توسط فدراسیون پرداخت خواهد شد.