خبر فوری: غول‌کشی بانوان شطرنج‌باز/ باخت تیم اول مسابقات مقابل ایران اسامی قبول شدگان دوره مربیگری درجه سه البرز استاد "اردشیرپور" از شطرنج‌بازان و مربیان خوش سابقه کشورمان درگذشت. دختران دعوت شده به اردوی رده‌های سنی 8 تا 12 سال اعلام شد برگزاری دوره مربیگری توسط استاد بزرگ مرتضی محجوب تمجید فدراسیون جهانی از عملکرد خادم‌الشریعه پوررمضانعلی: عملکرد خادم‌الشریعه در المپیاد جهانی فیده فوق‌العاده بود برد مقصودلو مقابل قهرمان سابق جهان/ ایران در جدول رده‌بندی دو پله صعود کرد خراسان رضوی قهرمان شد/ البرز در جایگاه دوم ایستاد در تازه ترین رده بندی فداسیون جهانی شطرنج، پرهام مقصودلو با صعود چشمگیر 29 پله ای در رده های و پنجاه و یکم قرار گرفت

جزئیات خبر

۰۳ شهريور ۱۳۹۹

می‌توانستیم جزو سه تیم برتر باشیم؛

پوررمضانعلی: عملکرد خادم‌الشریعه در المپیاد جهانی فیده فوق‌العاده بود

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شطرنج، امیررضا پوررمضانعلی مربی تیم ملی شطرنج بانوان درباره عملکرد تیم بانوان کشورمان در مسابقات المپیاد جهانی فیده 2020 که به صورت آنلاین برگزار شد اظهار داشت: تیم ایران در گروه A مسابقات و در سخت‌ترین گروه حضور داشت و توانست مقام چهارم را کسب کند. اگر بدشانسی گریبانگیر تیم ملی نمی‌شد به خصوص در روز آخر ما می‌توانستیم جزو سه تیم برتر گروه قرار بگیریم و به مرحله بعد صعود کنیم.

پوررمضانعلی گفت: المپیاد شطرنج هر دو سال یک بار به صورت رودررو برگزار می‌شود که امسال به خاطر شیوع ویروس کرونا مسابقات حضوری کنسل و به صورت آنلاین برگزار شد.

وی در ادامه افزود: 4 بانوی شطرنج‌باز از کشورمان حضور داشتند که ما در هر مسابقه از سه شطرنج‌باز می‌توانستیم استفاده کنیم. پتانسیل بازیکنان ما برای این المپیاد نسبت به نتایجی که کسب شد خیلی بیشتر بود. اگر یک سری بدشانسی گریبانگیر بازیکنان ما نمی‌شد ما حتما می‌توانستیم جزو سه تیم برتر گروه باشیم. در بخش بانوان نتایج قابل تقدیر بود، به خصوص نتایجی که خادم‌الشریعه کسب کرد و در مرحله گروهی بهترین بازیکن کل مسابقات شد. باید افتخار کنیم که چنین بازیکن ارزشمندی در تیم ملی ایران حضور دارد و برای کشورمان افتخارآفرینی می‌کند.

مربی تیم ملی شطرنج بانوان در پایان گفت: از آقای نیکوخصال، سرپرست فدراسیون شطرنج تشکر می‌کنم که با وجود شرایط کرونایی که وجود دارد اجازه دادند که اردوهای ما به صورت مستمر و آنلاین برگزار شود. بانوان شطرنج‌باز ایران از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار هستند که باید از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده کنیم.