خبر فوری: غول‌کشی بانوان شطرنج‌باز/ باخت تیم اول مسابقات مقابل ایران اسامی قبول شدگان دوره مربیگری درجه سه البرز استاد "اردشیرپور" از شطرنج‌بازان و مربیان خوش سابقه کشورمان درگذشت. دختران دعوت شده به اردوی رده‌های سنی 8 تا 12 سال اعلام شد برگزاری دوره مربیگری توسط استاد بزرگ مرتضی محجوب تمجید فدراسیون جهانی از عملکرد خادم‌الشریعه پوررمضانعلی: عملکرد خادم‌الشریعه در المپیاد جهانی فیده فوق‌العاده بود برد مقصودلو مقابل قهرمان سابق جهان/ ایران در جدول رده‌بندی دو پله صعود کرد خراسان رضوی قهرمان شد/ البرز در جایگاه دوم ایستاد در تازه ترین رده بندی فداسیون جهانی شطرنج، پرهام مقصودلو با صعود چشمگیر 29 پله ای در رده های و پنجاه و یکم قرار گرفت

جزئیات خبر

۰۲ شهريور ۱۳۹۹

المپیاد آنلاین فیده 2020؛

ثبت جایگاه چهارمی برای ملی‌پوشان ایران/ شطرنج‌بازان از رسیدن به جمع هشت تیم برتر بازماندند

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شطرنج، تیم ملی ایران در سومین روز مسابقات المپیاد آنلاین فیده 2020 به مصاف اندونزی، ویتنام و مغولستان رفت که حاصل این سه بازی یک تساوی، یک برد و یک باخت برای شطرنج‌بازان کشورمان بود.

در اولین دیدار تیم 6 نفره ایران مقابل اندونزی به تساوی 3 بر 3 رسید. در ادامه ملی‌پوشان با نتیجه 4 بر 2 از سد ویتنام گذشتند. در سومین دیدار نیز با نتیجه 3.5 بر 2.5 نتیجه را به مغولستان واگذار کردند.

تیم ملی ایران در پایان مرحله مقدماتی این المپیاد در جایگاه چهارم قرار گرفت و نتوانست به جمع هشت تیم برتر نهایی راه پیدا کند. تیم اول هر گروه به صورت مستقیم به مرحله نهایی راه پیدا کردند و دو تیم دوم و سوم گروه A با تیم‌های دوم و سوم گروه D به رقابت می‌پردازند.

تیم‌های هند، چین و آلمان به ترتیب عنوان‌های اول تا سوم گروه A این مسابقات را به دست آوردند.