خبر فوری: غول‌کشی بانوان شطرنج‌باز/ باخت تیم اول مسابقات مقابل ایران اسامی قبول شدگان دوره مربیگری درجه سه البرز استاد "اردشیرپور" از شطرنج‌بازان و مربیان خوش سابقه کشورمان درگذشت. دختران دعوت شده به اردوی رده‌های سنی 8 تا 12 سال اعلام شد برگزاری دوره مربیگری توسط استاد بزرگ مرتضی محجوب تمجید فدراسیون جهانی از عملکرد خادم‌الشریعه پوررمضانعلی: عملکرد خادم‌الشریعه در المپیاد جهانی فیده فوق‌العاده بود برد مقصودلو مقابل قهرمان سابق جهان/ ایران در جدول رده‌بندی دو پله صعود کرد خراسان رضوی قهرمان شد/ البرز در جایگاه دوم ایستاد در تازه ترین رده بندی فداسیون جهانی شطرنج، پرهام مقصودلو با صعود چشمگیر 29 پله ای در رده های و پنجاه و یکم قرار گرفت

جزئیات خبر

۱۵ مرداد ۱۳۹۹

امروز صورت گرفت؛

دیدار مسئولین و قهرمانان شطرنج کشور با نماینده مجلس شورای اسلامی

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شطرنج، فرهاد نیکوخصال، سرپرست فدراسیون شطرنج امروز در محل فدراسیون میزبان مرتضی محمودوند عضو کمیسیون امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی بود.

در این نشست محسن سمیع‌زاده سرپرست دبیری و شادی پریدر نایب ریییس بانوان نیز حضور داشتند.

همچنین تعدادی از قهرمانان شطرنج کشور همچون احسان قائم مقامی، ساراسادات خادم‌الشریعه و محمدامین طباطبایی نیز با عضو کمیسیون امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کردند.

نیکوخصال در این جلسه مشکلات اصلی خانواده شطرنج را مطرح کرد. سرپرست فدراسیون با درنظر گرفتن نتایج ملی‌پوشان کشورمان در مسابقات المپیاد جهانی و رقابت‌های قهرمانی خواستار این موضوع شد که شطرنج‌بازان نیز بتوانند از تسهیلات نظام وظیفه و پاداش برخوردار شوند.

همچنین مواردی همچون افزایش سقف اعتبارات، جذب اسپانسر برای فدراسیون، مشکلات بانوان شطرنج‌باز که حرف‌های زیادی برای گفتن در سطح جهان دارند هم از جمله موارد مطرح شده در این نشست بود.

محمودوند هم پس از شنیدن کامل اظهارات نیکوخصال برای این فدراسیون و قهرمانانش آرزوی موفقیت کرد و قول داد تا تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات شطرنج به کار بگیرد. او همچنین حمایت از قشر فرهیخته ورزش را از وظایف مجلس شورای اسلامی دانست.

در پایان این نشست هم اعضای حاضر در جلسه نکاتی را مطرح کردند و مشکلات خود را به گوش نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی رساندند.