خبر فوری: غول‌کشی بانوان شطرنج‌باز/ باخت تیم اول مسابقات مقابل ایران اسامی قبول شدگان دوره مربیگری درجه سه البرز استاد "اردشیرپور" از شطرنج‌بازان و مربیان خوش سابقه کشورمان درگذشت. دختران دعوت شده به اردوی رده‌های سنی 8 تا 12 سال اعلام شد برگزاری دوره مربیگری توسط استاد بزرگ مرتضی محجوب تمجید فدراسیون جهانی از عملکرد خادم‌الشریعه پوررمضانعلی: عملکرد خادم‌الشریعه در المپیاد جهانی فیده فوق‌العاده بود برد مقصودلو مقابل قهرمان سابق جهان/ ایران در جدول رده‌بندی دو پله صعود کرد خراسان رضوی قهرمان شد/ البرز در جایگاه دوم ایستاد در تازه ترین رده بندی فداسیون جهانی شطرنج، پرهام مقصودلو با صعود چشمگیر 29 پله ای در رده های و پنجاه و یکم قرار گرفت

جزئیات خبر

۲۶ اسفند ۱۳۹۸

رقابت‌های لیگ جهانی شطرنج لایو؛

برد مقتدرانه شطرنج‌بازان مقابل آرژانتین/ ایران در جایگاه چهارم ایستاد

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شطرنج، پنجمین دور از پیکارهای شطرنج لیگ جهانی لایو با پیروزی قاطع تیم ایران در هر سه رقابت بولت، بلیتس و رپید مقابل آرژانتین پیگیری شد.

تیم ایران با حضور 14 استاد بزرگ، بین‌المللی، فیده و کاندید استادی خود و 80 شطرنج‌باز در رده‌های دیگر موفق شد در مسابقات برق‌آسا با نتیجه 74.5 بر 25.5، در بلیتس با نتیجه 94 بر 28 و در مسابقات سریع با نتیجه 70 بر 26 حریف خود را مغلوب کند.

بدین ترتیب در پایان دور پنجم مرحله نخست این رقابت ها تیم ایران با 9 امتیاز پس از اوکراین، روسیه و قزاقستان در مکان چهارم جدول قرار گرفت.

ششمین دور این رقابت‌ها هفته آینده برگزار می‌شود که تیم ایران مقابل قزاقستان، روسیه با آرژانتین، صربستان مقابل فرانسه و اوکراین به دیدار پرو خواهند رفت.