خبر فوری: غول‌کشی بانوان شطرنج‌باز/ باخت تیم اول مسابقات مقابل ایران اسامی قبول شدگان دوره مربیگری درجه سه البرز استاد "اردشیرپور" از شطرنج‌بازان و مربیان خوش سابقه کشورمان درگذشت. دختران دعوت شده به اردوی رده‌های سنی 8 تا 12 سال اعلام شد برگزاری دوره مربیگری توسط استاد بزرگ مرتضی محجوب تمجید فدراسیون جهانی از عملکرد خادم‌الشریعه پوررمضانعلی: عملکرد خادم‌الشریعه در المپیاد جهانی فیده فوق‌العاده بود برد مقصودلو مقابل قهرمان سابق جهان/ ایران در جدول رده‌بندی دو پله صعود کرد خراسان رضوی قهرمان شد/ البرز در جایگاه دوم ایستاد در تازه ترین رده بندی فداسیون جهانی شطرنج، پرهام مقصودلو با صعود چشمگیر 29 پله ای در رده های و پنجاه و یکم قرار گرفت

جزئیات خبر

۲۱ بهمن ۱۳۹۸

مسابقات بین‌المللی شطرنج جام فجر-چابهار؛

قهرمانی مصدق‌پور در جام فجر/ قائم‌مقامی نایب قهرمان شد

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شطرنج، دور نهم و پایانی مسابقات بین‌المللی شطرنج جام فجر گرامیداشت دهه فجر و یادواره سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی به میزبانی چابهار برگزار شد.

بعد از برگزاری 9 دور این مسابقات مسعود مصدق‌پور با ریتینگ 2499 با کسب 7.5 امتیاز عنوان قهرمانی را به دست آورد.

احسان قائم‌مقامی با ریتینگ 2558 با کسب 7 امتیاز در رده دوم ایستاد و نایب قهرمان مسابقات شد. آرش داغلی دیگر شطرنج‌باز کشورمان با ریتینگ 2424 و با امتیاز 6 به عنوان سومی این رقابت‌ها بسنده کرد.

مصدق‌پور در دور پایانی مقابل حریفی از آذربایجان به برتری رسید و قائم‌مقامی نیز برابر امیرمحمد آزادی به پیروزی دست یافت.

نکته حائز اهمیت در این دور از مسابقات بین‌المللی جام فجر این بود که عناوین اول تا ششم مسابقات به نمایندگان ایران تعلق گرفت.

همچنین امروز مهرداد پهلوان زاده، رییس فدراسیون شطرنج با حضور در چابهار از دور پایانی مسابقات بازدید کرد.