خبر فوری: غول‌کشی بانوان شطرنج‌باز/ باخت تیم اول مسابقات مقابل ایران اسامی قبول شدگان دوره مربیگری درجه سه البرز استاد "اردشیرپور" از شطرنج‌بازان و مربیان خوش سابقه کشورمان درگذشت. دختران دعوت شده به اردوی رده‌های سنی 8 تا 12 سال اعلام شد برگزاری دوره مربیگری توسط استاد بزرگ مرتضی محجوب تمجید فدراسیون جهانی از عملکرد خادم‌الشریعه پوررمضانعلی: عملکرد خادم‌الشریعه در المپیاد جهانی فیده فوق‌العاده بود برد مقصودلو مقابل قهرمان سابق جهان/ ایران در جدول رده‌بندی دو پله صعود کرد خراسان رضوی قهرمان شد/ البرز در جایگاه دوم ایستاد در تازه ترین رده بندی فداسیون جهانی شطرنج، پرهام مقصودلو با صعود چشمگیر 29 پله ای در رده های و پنجاه و یکم قرار گرفت

جزئیات خبر

۱۰ دی ۱۳۹۸

پایان مسابقات سریع و برق آسای جهان با قهرمانی مگنوس کارلسن در هر دو بخش

پایان مسابقات سریع و برق آسای جهان با قهرمانی مگنوس کارلسن در هر دو بخش

مسابقات سریع و برق اسای جهان 2019 با حضور 328 شطرنجباز به میزبانی روسیه برگزار گردید.

در بخش سریع آزاد در پایان پانزده دور رقابت ، مگنوس کارلسن با کسب 11.5 امتیاز قهرمان شد. علیرضا فیروزجا و هیکارو ناکامورا هر دو با 10.5 امتیاز در رده های بعدی قرار گرفتند.

بخش برق آسای این رقابت ها طی 21 دور برگزار گردید که در پایان مگنوس کارلسن و هیکارو ناکامورا هر دو موفق به کسب 16.5 امتیاز شدند در ادامه کارلسن با پیروزی در دیدارهای تکمیلی قهرمان شد. ولادیمیر کرامنیک با کسب 15 امتیاز سوم شد.

در بخش سریع بانوان هومپی کونرو ، تینژیه لی و اکاترینا اتالیک در رتبه های اول تا سوم قرار گرفتند .سارا سادات خادم الشریعه و آتوسا پورکاشیان هر دو با 7 امتیاز به ترتیب در رده های بیست و نهم و سی و هفتم قرار گرفتند.

در بخش سریع برق آسا کاترینا لاگنوری روس قهرمان شد و آنا موزیچوک شونگیی تان در رده های دوم و سوم قرار گرفتند. سارا سادات خادم الشریعه با 11.5 امتیاز نهم شد و آتوسا پورکاشیان با 9.5 امتیاز در جایگاه چهل و یکم قرار گرفت.