خبر فوری: غول‌کشی بانوان شطرنج‌باز/ باخت تیم اول مسابقات مقابل ایران اسامی قبول شدگان دوره مربیگری درجه سه البرز استاد "اردشیرپور" از شطرنج‌بازان و مربیان خوش سابقه کشورمان درگذشت. دختران دعوت شده به اردوی رده‌های سنی 8 تا 12 سال اعلام شد برگزاری دوره مربیگری توسط استاد بزرگ مرتضی محجوب تمجید فدراسیون جهانی از عملکرد خادم‌الشریعه پوررمضانعلی: عملکرد خادم‌الشریعه در المپیاد جهانی فیده فوق‌العاده بود برد مقصودلو مقابل قهرمان سابق جهان/ ایران در جدول رده‌بندی دو پله صعود کرد خراسان رضوی قهرمان شد/ البرز در جایگاه دوم ایستاد در تازه ترین رده بندی فداسیون جهانی شطرنج، پرهام مقصودلو با صعود چشمگیر 29 پله ای در رده های و پنجاه و یکم قرار گرفت

جزئیات خبر

۰۸ آبان ۱۳۹۸

المپیاد شطرنج زیر 16 سال جهان

عراقی ها حاضر به رویارویی با نمایندگان رژیم اشغالگر قدس نشدند

در دور نخست المپیاد شطرنج زیر 16 سال جهان تیم عراق حاضر به رویارویی با نمایندگان رژیم اشغالگر قدس نشد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شطرنج، دورنخست المپیاد شطرنج زیر 16 سال جهان روز گذشته در کشور ترکیه برگزار شد تا 48 تیم حاضر در این مسابقات، رقابت های خود را آغاز کنند. از جمله نتایج مهم این دور می توان به شکست روسیه مقابل ترکمنستان و برتری چین و آمریکا اشاره کرد.

اما مهمترین اتفاق دور نخست عدم رویارویی شطرنج بازان عراقی با نمایندگان رژیم اشغالگر قدس بود. طبق قرعه دور نخست شطرنج بازان عراقی باید به مصاف نمایندگان رژیم صهیونیستی می رفتند اما آنها سر میز حاضر نشدند تا این مسابقه برگزار نشود.

المپیاد شطرنج زیر 16 سال جهان با حضور 48 تیم از 37 کشور جهان در ترکیه برگزار می شود. قرار بود ایران نیز یکی از کشورهای حاضر در المپیاد باشد اما یک هفته پیش از شروع رقابت ها انصرافش را اعلام کرد.