خبر فوری: غول‌کشی بانوان شطرنج‌باز/ باخت تیم اول مسابقات مقابل ایران اسامی قبول شدگان دوره مربیگری درجه سه البرز استاد "اردشیرپور" از شطرنج‌بازان و مربیان خوش سابقه کشورمان درگذشت. دختران دعوت شده به اردوی رده‌های سنی 8 تا 12 سال اعلام شد برگزاری دوره مربیگری توسط استاد بزرگ مرتضی محجوب تمجید فدراسیون جهانی از عملکرد خادم‌الشریعه پوررمضانعلی: عملکرد خادم‌الشریعه در المپیاد جهانی فیده فوق‌العاده بود برد مقصودلو مقابل قهرمان سابق جهان/ ایران در جدول رده‌بندی دو پله صعود کرد خراسان رضوی قهرمان شد/ البرز در جایگاه دوم ایستاد در تازه ترین رده بندی فداسیون جهانی شطرنج، پرهام مقصودلو با صعود چشمگیر 29 پله ای در رده های و پنجاه و یکم قرار گرفت

جزئیات خبر

۲۸ آبان ۱۳۹۸

برتری در دور نهم

ششمین پیروزی علی نسب در مسابقات قهرمانی شطرنج جوانان جهان

علی نسب نماینده شطرنج ایران در مسابقات قهرمانی شطرنج جوانان جهان به ششمین پیروزی اش دست یافت.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شطرنج، دور نهم مسابقات قهرمانی شطرنج جوانان جهان (زیر 20 سال) در کشور هند برگزار شد و نمایندگان ایران برابر حریفان خود به یک پیروزی و یک تساوی رسیدند.

شب گذشته مبینا علی نسب(2239) برابر حریف بلغارستانی با ریتینگ 2318 به پیروزی رسید و محمدامین طباطبایی (2642) برابر بازیکنی از ایتالیا با ریتینگ 2401 به تساوی رضایت داد.

با نتایج دور نهم علی نسب با 6 پیروزی ، 3 تساوی و 7.5 امتیاز در رده دوم باقی ماند و طباطبایی با 2 برد، 6 تساوی ، یک باخت و 5 امتیاز در رده سی و چهارم قرار گرفت.

مسابقات قهرمانی شطرنج جوانان جهان (زیر 20 سال) در 11 دور تا سوم آبان ماه در کشور هند برگزار می شود. در این رقابت ها 189 بازیکن دختر و پسر به رقابت با یکدیگر می پردازند.