خبر فوری: غول‌کشی بانوان شطرنج‌باز/ باخت تیم اول مسابقات مقابل ایران اسامی قبول شدگان دوره مربیگری درجه سه البرز استاد "اردشیرپور" از شطرنج‌بازان و مربیان خوش سابقه کشورمان درگذشت. دختران دعوت شده به اردوی رده‌های سنی 8 تا 12 سال اعلام شد برگزاری دوره مربیگری توسط استاد بزرگ مرتضی محجوب تمجید فدراسیون جهانی از عملکرد خادم‌الشریعه پوررمضانعلی: عملکرد خادم‌الشریعه در المپیاد جهانی فیده فوق‌العاده بود برد مقصودلو مقابل قهرمان سابق جهان/ ایران در جدول رده‌بندی دو پله صعود کرد خراسان رضوی قهرمان شد/ البرز در جایگاه دوم ایستاد در تازه ترین رده بندی فداسیون جهانی شطرنج، پرهام مقصودلو با صعود چشمگیر 29 پله ای در رده های و پنجاه و یکم قرار گرفت

جزئیات خبر

۲۰ مرداد ۱۳۹۸

با کسب 22.5 امتیاز

قهرمانی روسیه در مسابقات بین المللی شطرنج زندانیان!

مسابقات بین المللی شطرنج زندانیان با شرکت زندانیان 7 کشور جهان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شطرنج، مسابقات بین المللی زندان ها با شرکت زندانیانی از چهار قاره در زندان "کوک کانتی" شیکاگوی آمریکا برگزار شد و در پایان زندانیان روسی با کسب 22.5 امتیاز عنوان قهرمانی را به خود اختصاص دادند.

در این مسابقات که دو روز به طول انجامید زندانیان 7 کشور (آمریکا، روسیه، ارمنستان، بلاروس، انگلیس، برزیل و ایتالیا) در رویدادی تحت حمایت آناتولی کارپف قهرمان اسبق شطرنج جهان به صورت آنلاین به رقابت با یکدیگر پرداختند. کارپف از سال 1975 تا 1985 و بار دیگر از 1993 تا 1999 قهرمان شطرنج جهان بود.

برگزاری مسابقات شطرنج برای زندانیان مسبوق به سابقه است؛ پیش از این نیز در سال های 2013 و 2016 در روسیه و 2017 در برزیل چنین رقابت هایی برگزار شده است.

دست اندرکاران مسابقات شطرنج برای زندانیان از افزایش صبر و شکیبایی زندانیان و آمادگی روحی - روانی بهتر آنها جهت بازگشت به جامعه پس از اتمام دوران حبس به عنوان دلایلی برای برگزاری این رویداد یاد شده است.