خبر فوری: غول‌کشی بانوان شطرنج‌باز/ باخت تیم اول مسابقات مقابل ایران اسامی قبول شدگان دوره مربیگری درجه سه البرز استاد "اردشیرپور" از شطرنج‌بازان و مربیان خوش سابقه کشورمان درگذشت. دختران دعوت شده به اردوی رده‌های سنی 8 تا 12 سال اعلام شد برگزاری دوره مربیگری توسط استاد بزرگ مرتضی محجوب تمجید فدراسیون جهانی از عملکرد خادم‌الشریعه پوررمضانعلی: عملکرد خادم‌الشریعه در المپیاد جهانی فیده فوق‌العاده بود برد مقصودلو مقابل قهرمان سابق جهان/ ایران در جدول رده‌بندی دو پله صعود کرد خراسان رضوی قهرمان شد/ البرز در جایگاه دوم ایستاد در تازه ترین رده بندی فداسیون جهانی شطرنج، پرهام مقصودلو با صعود چشمگیر 29 پله ای در رده های و پنجاه و یکم قرار گرفت

جزئیات خبر

۲۰ خرداد ۱۳۹۸

دور چهارم مسابقات شطرنج قهرمانی آسیا

فیروزجا صدرنشین آسیا و نفر پنجاهم جهان شد

در پایان دور چهارم مسابقات قهرمانی آسیا، علیرضا فیروزجا در صدر جدول رده بندی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شطرنج ، دور چهارم مسابقات قهرمانی آسیا عصر امروز دوشنبه به پایان رسید و نفرات کشورمان برابر حریفان خود به دو پیروزی و دو تساوی رسیدند.

نتایج شطرنج بازان ایران در پایان دور چهارم به شرح زیر است:

علیرضا فیروزجا از ایران (2682) یک – گوپتا از هند (2606) صفر

پرهام مقصودلو از ایران (2665) 0.5 - آراویند از هند (2598) 0.5

پویا ایدنی از ایران (2597) 0.5 – ژائو یوان از چین (2444) 0.5

آنوشا مهدیان از ایران (2078) یک – رانی حمید از بنگلادش (1929) صفر

با نتایجی در دور چهارم بدست آمد علیرضا فیروز جا با کسب 3.5 امتیاز در صدر جدول رده بندی قرار گرفت. همچنین برتری برابر نماینده هند موجب شد لایو ریتینگ فیروزجا به 2689.4 برسد و در جمع 50 بازیکن برتر جهان قرار گیرد. این برای نخستین بار است که یک شطرنج باز ایرانی به جمع 50 شطرنجباز برتر جهان راه پیدا می کند آن هم در شرایطی که هنوز 16 سالش تمام نشده است!

لازم به یادآوری است که مسابقات قهرمانی مردان و زنان آسیا تا 26 خرداد ماه در شهر زینگ تای چین ادامه خواهد شد. رقابت های انفرادی شطرنج آسیا حکم انتخابی برای مسابقات جهانی را دارد. در پایان این رقابت ها 5 شطرنج باز برتر ( 4 شطرنج باز مرد و یک شطرنج باز زن) سهمیه جهانی را کسب می کنند.