خبر فوری: غول‌کشی بانوان شطرنج‌باز/ باخت تیم اول مسابقات مقابل ایران اسامی قبول شدگان دوره مربیگری درجه سه البرز استاد "اردشیرپور" از شطرنج‌بازان و مربیان خوش سابقه کشورمان درگذشت. دختران دعوت شده به اردوی رده‌های سنی 8 تا 12 سال اعلام شد برگزاری دوره مربیگری توسط استاد بزرگ مرتضی محجوب تمجید فدراسیون جهانی از عملکرد خادم‌الشریعه پوررمضانعلی: عملکرد خادم‌الشریعه در المپیاد جهانی فیده فوق‌العاده بود برد مقصودلو مقابل قهرمان سابق جهان/ ایران در جدول رده‌بندی دو پله صعود کرد خراسان رضوی قهرمان شد/ البرز در جایگاه دوم ایستاد در تازه ترین رده بندی فداسیون جهانی شطرنج، پرهام مقصودلو با صعود چشمگیر 29 پله ای در رده های و پنجاه و یکم قرار گرفت

جزئیات خبر

۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸

دیدار صمیمی مسئولان و قهرمانان شطرنج با وزیر ورزش

سلطانی فر: از نظر وزارتخانه و کمیته ملی المپیک، شطرنج یکی از رشته های موفق ورزش ایران است

وزیر ورزش و جوانان گفت: از نظر وزارت ورزش و کمیته المپیک، شطرنج یک از رشته های موفق ورزش ایران است.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شطرنج، عصر روز دوشنبه 23 اردیبهشت ماه نشست صمیمی دکتر سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان، دکتر صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک با مسئولان و قهرمانان شطرنج ایران در محل وزارت ورزش و جوانان برگزار شد.

در التدای این جلسه مهندس پهلوان زاده رئیس فدراسیون شطرنج ضمن تشکر از حمایتهای همیشگی دکتر سلطانی فر از رشته شطرنج اظهار دلشت: یکی از دلایل رشد شطرنج در سالهای اخیر حمایتهای وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک و همچنین اجتناب از حواشی رایج ورزش بوده است.امیدواریم همین روند رو به رشد ادامه داشته باشد و در سالهای آتی شطرنج قهرمانان بیشتری را به جامعه ورزش معرفی کند.

پس از اظهارات رئیس فدراسیون شطرنج، ملی پوشان کشورمان نیز در صحبت با وزیر ورزش ضمن تشکر از حمایتهای همیشگی وزارتخانه، خواستار فراهم شدن شرایطی برای حضور یک مربی کارامد در تیم ملی شدند تا در آینده شاهد درخشش بیشتر تیم ملی در رویدادهای بین المللی باشیم.

در این جلسه دکتر سلطانی فر وزیر ورزش نیز عنوان داشت: من پیشرفت شطرنج کشور را از سالهای دور و از زمان مرحوم استاد خسرو هرندی دنبال می کردم و شاهد بودم که استاد بزرگ احسان قائم مقامی با موفقیت هایش سطح شطرنج ایران را به افق های بسیار بالاتر هدایت کرد.

وی افزود: معتقدم که موفقیتهای سال گذشته شطرنج ایران نشانه یک خیزش بزرگ شطرنج برای رسیدن به سطوحی بالاتر بود. به نظر می رسد هم اکنون اساس و پایه های این جهش بزرگ فراهم شده است.

وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: بدون شک برای رسیدن به موفقیتهای بیشتر نیاز به حضور یک مربی سطح بالای جهان است و وزارت ورزش و کمیته المپیک تمام تلاش خود را به کار می گیرد تا مقدمات این کار صورت پذیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از نظر وزارت ورزش و کمیته المپیک، شطرنج یک از رشته های موفق است که باید تلاش شود با هموار کردن مسیر، به قطار پیشرفت این رشته ورزشی سرعت بیشتری داد.