خبر فوری: غول‌کشی بانوان شطرنج‌باز/ باخت تیم اول مسابقات مقابل ایران اسامی قبول شدگان دوره مربیگری درجه سه البرز استاد "اردشیرپور" از شطرنج‌بازان و مربیان خوش سابقه کشورمان درگذشت. دختران دعوت شده به اردوی رده‌های سنی 8 تا 12 سال اعلام شد برگزاری دوره مربیگری توسط استاد بزرگ مرتضی محجوب تمجید فدراسیون جهانی از عملکرد خادم‌الشریعه پوررمضانعلی: عملکرد خادم‌الشریعه در المپیاد جهانی فیده فوق‌العاده بود برد مقصودلو مقابل قهرمان سابق جهان/ ایران در جدول رده‌بندی دو پله صعود کرد خراسان رضوی قهرمان شد/ البرز در جایگاه دوم ایستاد در تازه ترین رده بندی فداسیون جهانی شطرنج، پرهام مقصودلو با صعود چشمگیر 29 پله ای در رده های و پنجاه و یکم قرار گرفت

جزئیات خبر

۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸

پایان مرحله نخست از تور بزرگ شطرنج 2019

مگنوس کارلسن نروژی عناوین قهرمانی را از آن خود کرد

مگنوس کارلسن نروژی عنوان قهرمانی مسابقات سریع و برق آسای تور بزرگ شطرنج 2019 در کشور ساحل عاج را کسب کرد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شطرنج، مرحله نخست از تور بزرگ شطرنج 2019 در کشور ساحل عاج شهر آبیجان برگزار شد و 10 شطرنجباز برتر جهان طی مدت سه روز ( از چهارشنبه 18 تا یکشنبه 22 اردیبهشت) در بخش سریع و برق آسا به رقابت با یکدیگر پرداختند.

در بخش سریع مگنوس کارلسن نروژی بر سکوی نخست ایستاد و هیکارو ناکامورا از آمریکا و ماکسیم وشیه لاگراو از فرانسه با در رده های دوم و سوم ایستادند.

در بخش برق آسا نیز مجدد سکوی نخست به مگنوس کارلسن نروژی اختصاص یافت. بعد از او ماکسیم وشیه لاگراو از فرانسه و هیکارو ناکامورا از آمریکا در رده های دوم و سوم ایستادند.

مگنوس کارلسن از نروژ (2869)، هیکارو ناکامورا از آمریکا (2824)، وی ئی از چین (2698)، دینگ لیرن از چین (2760)، وسلی سو از از آمریکا (2801)، سرگئی کاریاکین از روسیه (2781)، وسلی توپالف از بلغارستان (2781)، یان نیپومنشی از روسیه (2785)، ماکسیم وشیه لاگراو از فرانسه (2800) و باسم امین از مصر (2617) 10 شطرنج بازی بودند که در ساحل عاج حضور داشتند.

تور بزرگ 2019 یکی از چهار رویداد جدیدی است که در فهرست تورهای بزرگ شطرنج قرار گرفته که اولین دوره آن در قاره آفریقا برگزار شد. وی ئی چینی و باسم امین مصری دو بازیکنی بودند که با سهمیه وایلد کارت در مسابقات شرکت کردند.

مسابقات سریع در 9 دور و رقابت های برق آسا در 18 دور برگزار شد و در مجموع 150 هزار دلار جایزه برای مرحله نخست از تور بزرگ شطرنج 2019 در نظر گرفته شده بود.