خبر فوری: غول‌کشی بانوان شطرنج‌باز/ باخت تیم اول مسابقات مقابل ایران اسامی قبول شدگان دوره مربیگری درجه سه البرز استاد "اردشیرپور" از شطرنج‌بازان و مربیان خوش سابقه کشورمان درگذشت. دختران دعوت شده به اردوی رده‌های سنی 8 تا 12 سال اعلام شد برگزاری دوره مربیگری توسط استاد بزرگ مرتضی محجوب تمجید فدراسیون جهانی از عملکرد خادم‌الشریعه پوررمضانعلی: عملکرد خادم‌الشریعه در المپیاد جهانی فیده فوق‌العاده بود برد مقصودلو مقابل قهرمان سابق جهان/ ایران در جدول رده‌بندی دو پله صعود کرد خراسان رضوی قهرمان شد/ البرز در جایگاه دوم ایستاد در تازه ترین رده بندی فداسیون جهانی شطرنج، پرهام مقصودلو با صعود چشمگیر 29 پله ای در رده های و پنجاه و یکم قرار گرفت

جزئیات خبر

۲۵ فروردين ۱۳۹۸

پایان دور ششم مسابقات شطرنج ایسلند

تساوی فیروزجا مقابل روبرت هووانسیان ارمنستانی

فیروزجا نماینده شطرنج ایران در دور ششم مسابقات آزاد بین المللی ریکیاویک ایسلند برابر حریف ارمنستانی خود تساوی رسید.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شطرنج، دور ششم مسابقات آزاد بین المللی ریکیاویک ایسلند شنبه شب برگزار شد و علیرضا فیروزجا نماینده شطرنج ایران مقابل روبرت هووانسیان از ارمنستان با ریتینگ 2630 به تساوی رسید.

با تساوی مجموع امتیازات فیروزجا به عدد 5 رسید و در بالای جدول باقی ماند.

فیروزجا پیش از این عنوان قهرمانی رقابت های 960 ریکیاویک ایسلند را به خود اختصاص داده بود.

نخستین دوره مسابقات ریکیاویک ایسلند در سال 1964 و با حضور 14 بازیکن برگزار شد. از آن تاریخ تا به امروز 32 دوره این مسابقات برگزار شده و سی و سومین دوره آن نیز از 19 تا 27 فروردین ماه برگزار خواهد شد. در رقابت های این دوره 249 شطرنجباز از سرتاسر جهان حضور دارند و علیرضا فیروزجا با ریتینگ 2669 به عنوان بخت سوم قهرمانی معرفی شده است.