خبر فوری: غول‌کشی بانوان شطرنج‌باز/ باخت تیم اول مسابقات مقابل ایران اسامی قبول شدگان دوره مربیگری درجه سه البرز استاد "اردشیرپور" از شطرنج‌بازان و مربیان خوش سابقه کشورمان درگذشت. دختران دعوت شده به اردوی رده‌های سنی 8 تا 12 سال اعلام شد برگزاری دوره مربیگری توسط استاد بزرگ مرتضی محجوب تمجید فدراسیون جهانی از عملکرد خادم‌الشریعه پوررمضانعلی: عملکرد خادم‌الشریعه در المپیاد جهانی فیده فوق‌العاده بود برد مقصودلو مقابل قهرمان سابق جهان/ ایران در جدول رده‌بندی دو پله صعود کرد خراسان رضوی قهرمان شد/ البرز در جایگاه دوم ایستاد در تازه ترین رده بندی فداسیون جهانی شطرنج، پرهام مقصودلو با صعود چشمگیر 29 پله ای در رده های و پنجاه و یکم قرار گرفت

جزئیات خبر

۰۳ تير ۱۳۹۷

کسب دو مدال نقره ارزشمند نوجوانان شطرنج ایران در رقابتهای قهرمانی جهان/ایران با سه مدال در جایگاه چهارم جهان ایستاد

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شطرنج، در ادامه رقابتهای قهرمانی نوجوانان جهان و در بخش برق آسا بردیا دانشور در رده سنی زیر 12 سال و امیرحسام جلالوند در رده سنی زیر 8 سال در رقابت‌های شطرنج بخش برق آسای قهرمانی نونهالان جهان دو مدال نقره کسب کردند.

پیش از این و در بخش سریع بردیا دانشور موفق به کسب مقام قهرمانی جهان شده بود.

بازیکنان کشورمان با کسب سه مدال( 1 مدال طلا توسط بردیا دانشور و دو مدال نقره توسط بردیا دانشور و امیرحسام جلالوند) در مجموع دو بخش سریع و برق آسا در بین 27 کشور در جایگاه چهارم قرار گرفت.

747 شطرنجباز از 27 کشور در این رویداد به رقابت با یکدیگر پرداختند. ازبکستان با 14 شطرنجباز به عنوان قهرمانی این رویداد رسید. روسیه با 327 شطرنجباز دوم و اوکراین با 48 شطرنجباز سوم شدند. تیم ملی شطرنج کشورمان نیز با 11 بازیکن در این رقابتها حضور پیدا کرد و به عنوان چهارمی رسید.