خبر فوری: غول‌کشی بانوان شطرنج‌باز/ باخت تیم اول مسابقات مقابل ایران اسامی قبول شدگان دوره مربیگری درجه سه البرز استاد "اردشیرپور" از شطرنج‌بازان و مربیان خوش سابقه کشورمان درگذشت. دختران دعوت شده به اردوی رده‌های سنی 8 تا 12 سال اعلام شد برگزاری دوره مربیگری توسط استاد بزرگ مرتضی محجوب تمجید فدراسیون جهانی از عملکرد خادم‌الشریعه پوررمضانعلی: عملکرد خادم‌الشریعه در المپیاد جهانی فیده فوق‌العاده بود برد مقصودلو مقابل قهرمان سابق جهان/ ایران در جدول رده‌بندی دو پله صعود کرد خراسان رضوی قهرمان شد/ البرز در جایگاه دوم ایستاد در تازه ترین رده بندی فداسیون جهانی شطرنج، پرهام مقصودلو با صعود چشمگیر 29 پله ای در رده های و پنجاه و یکم قرار گرفت

جزئیات خبر

۳۰ آبان ۱۳۸۹

 رئیس فدراسیون شطرنج در نشست خبری با حضور نماینده رسانه ها سرفصل برنامه های آتی فدراسیون و همچنینی عملکرد شش ماهه اول سال را تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شطرنج، مهندس محمد جعفر کامبوزیا در این جلسه ضمن تشریح عملکرد فدراسیون در شش ماه اول سال از پرداخت بدهی 180 میلیون تومانی این فدراسیون خبر داد و گفت: با کمک سازمان تربیت بدنی و برخی نهادهای دیگر توانستیم بدهی 180 میلیون تومانی فدراسیون را پرداخت کنیم و امروز فدراسیون شطرنج هیچگونه بدهی ندارد. همچنین تلاش کرده ایم تا با تمام قوا امکانات لازم جهت توسعه شطرنج در کشور را مهیا کنیم. وی در بخش دیگر صحبتهای خود در خصوص اهمیت مسابقات المپیاد جهانی شطرنج و رقابتهای پیش روی فدراسیون گفت: ملی پوشان شطرنج مردان و زنان کشورمان به منظور شرکت در سی و نهمین دوره مسابقات المپیاد جهانی هفته آینده عازم روسیه می شوند. این رقابتها به لحاظ حضور تیم های مطرح سراسر جهان از اهمیت زیادی برخوردار است، امیدواریم بتوانیم در این رقابتها نتایج درخور نام ایران کسب کنیم و با توجه به آمادگی اعضای تیم ملی امیدواریم حداقل ده پله در جهان صعود داشته باشیم. وی همچنین درخصوص آمادگی تیم ملی ایران برای حضور در مسابقات آسیایی گوانگ ژو گفت: به فکر کسب یک یا دو مدال در بازی‎های آسیایی گوانگ ژو هستیم و به این منظور علاوه بر برپایی اردوهای تدارکاتی، مسابقات مختلفی را نیز برای ملی پوشان درنظر گرفته ایم. مهندس کامبوزیا ضمن بررسی رویدادهایی که شطرنجبازان کشورمان در آن حضور داشته‌اند از اضافه شدن توفیقی و گلی زاده به جمع استادان بزرگ این رشته خبرداد و افزود: برای بازی‌های آسیایی نیز علاوه بر به خدمت گرفتن دو مربی خارجی برای هر یک از تیم‎های مردان و بانوان، شرایط شرکت در اردوها و مسابقات مختلف داخلی و بین المللی را فراهم کردیم. رییس فدراسیون شطرنج دراین نشست، توسعه این رشته در بخش قهرمانی را منوط به توسعه همگانی آن دانست و اظهارداشت: همگانی کردن شطرنج درکنار توجه به بعد قهرمانی هدف مهم فدراسیون است. وی در خصوص بودجه امسال فدراسیون شطرنج اظهار داشت: این اعتبار نسبت به سال گذشته تنها یک درصد تغییر داشته است و تمام برنامه‌ها بر اساس همین تغییر تنظیم شده است. وی در خصوص علت دیر کرد پرداخت حقوق ملی‌پوشان نیز گفت: فدراسیون مسئولیتی بابت حقوق آنها ندارد چرا که آنها كارمند ما نیستند، ضمن اینكه صندوق حمایت از ورزشکاران پرداخت کننده حقوق ورزشکاران ملی پوش است. از ابتدای سال جاری نیز پرداخت حقوق از طرف این صندوق به دلیل تغییراتی که در آئین نامه اجرایی ایجاد شده، قطع شده است. رییس فدراسیون ادامه داد: البته همیشه برای اردونشینان تیم ملی مبلغی در نظر گرفته می‎شود، عدم پرداخت این مبلغ نیز به دلیل پرداخت نشدن اعتبار از سوی کمیته ملی المپیک است و به محض تامین شدن اعتبار لازم برای پرداخت آن اقدام می‎کنیم.