خبر فوری: غول‌کشی بانوان شطرنج‌باز/ باخت تیم اول مسابقات مقابل ایران اسامی قبول شدگان دوره مربیگری درجه سه البرز استاد "اردشیرپور" از شطرنج‌بازان و مربیان خوش سابقه کشورمان درگذشت. دختران دعوت شده به اردوی رده‌های سنی 8 تا 12 سال اعلام شد برگزاری دوره مربیگری توسط استاد بزرگ مرتضی محجوب تمجید فدراسیون جهانی از عملکرد خادم‌الشریعه پوررمضانعلی: عملکرد خادم‌الشریعه در المپیاد جهانی فیده فوق‌العاده بود برد مقصودلو مقابل قهرمان سابق جهان/ ایران در جدول رده‌بندی دو پله صعود کرد خراسان رضوی قهرمان شد/ البرز در جایگاه دوم ایستاد در تازه ترین رده بندی فداسیون جهانی شطرنج، پرهام مقصودلو با صعود چشمگیر 29 پله ای در رده های و پنجاه و یکم قرار گرفت

جزئیات خبر

۰۶ دی ۱۴۰۲

رقابت ملی پوشان توانمند ایران با بهترین های دنیا در سمرقند

رقابت ملی پوشان توانمند ایران با بهترین های دنیا در سمرقند

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شطرنج، پس از گذشت پنج دور از رقابت‌های سریع (رپید) مسابقات قهرمانی جهان 2023 ازبکستان، کسب 12.5 امتیاز در 20 بازی حاصل کار 4 ملی پوش ایرانی در مسابقات جهانی بوده است.

پرهام مقصودلو، محمدامین طباطبائی، پویا ایدنی و بردیا دانشور اساتید بزرگ ملی پوش حال حاضر در این مسابقات هستند که در دور پنجم و پایانی روز اول رقابت ها مسابقات طباطبائی موفق به پیروزی برابر حریفی از لهستان شد، مقصودلو و ایدنی به تساوی برابر رقبای خود رضایت دادند و بردیا دانشور برابر حریف خود شکست خورد.

اکنون پس از گذشت 5 دور از 13 دور رقابت‌ها محمدامین طباطبایی استاد بزرگ خوش فکر کشورمان با 3.5 امتیاز در میان ملی پوشان کشورمان پیشرو است.
پرهام مقصود‌لو سوپر استاد بزرگ قدرتمند ایرانی در وضعیتی کاملا بهتر نفس های شماره 1 جهان را به شماره انداخته بود اما در کمال ناباوری وضعیتی که چیزی بیش از مساوی برای کارلسن بزرگ حاصل نداشت از دست رفت و مگنوس با خوش شانسی پرهام ایران را شکست داد.
اساتید بزرگ ایدنی و دانشور نیز با آمادگی خوبی که از خود نشان داده اند امید ها را برای کسب جایگاه های ارزشمند زنده نگه داشته اند.

مسابقات قهرمانی رپید و بلیتس جهان 2023 در سمرقند ازبکستان در حال برگزاری است و ازبک‌ها با تامین جایزه 1 میلیون دلاری (700 هزار دلار برای مسابقات اوپن و 300 هزار دلار برای مسابقات بانوان) میزبانی این رویداد مهم را برعهده گرفته‌اند.

رقابت‌های قهرمانی رپید و بلیتس جهان از مهم‌ترین رویدادهای شطرنج جهان در سال محسوب می‌شود و شطرنج‌بازان شناخته‌شده از سرتاسر جهان در این رقابت‌ها که از 5 الی 9 دی ماه برگزار می‌شود حضور پیدا کرده‌اند.

جدول رده‌بندی رقابت‌های جهانی و عملکرد ملی پوشان تا دور پنجم مسابقات رپید
https://chess-results.com/tnr864782.aspx?lan=1&art=4&fedb=IRI