خبر فوری: غول‌کشی بانوان شطرنج‌باز/ باخت تیم اول مسابقات مقابل ایران اسامی قبول شدگان دوره مربیگری درجه سه البرز استاد "اردشیرپور" از شطرنج‌بازان و مربیان خوش سابقه کشورمان درگذشت. دختران دعوت شده به اردوی رده‌های سنی 8 تا 12 سال اعلام شد برگزاری دوره مربیگری توسط استاد بزرگ مرتضی محجوب تمجید فدراسیون جهانی از عملکرد خادم‌الشریعه پوررمضانعلی: عملکرد خادم‌الشریعه در المپیاد جهانی فیده فوق‌العاده بود برد مقصودلو مقابل قهرمان سابق جهان/ ایران در جدول رده‌بندی دو پله صعود کرد خراسان رضوی قهرمان شد/ البرز در جایگاه دوم ایستاد در تازه ترین رده بندی فداسیون جهانی شطرنج، پرهام مقصودلو با صعود چشمگیر 29 پله ای در رده های و پنجاه و یکم قرار گرفت

جزئیات خبر

۲۶ مهر ۱۴۰۲

با صدور بیانیه ای؛

محکومیت جنایت صهیونیست ها علیه مظلومان غزه توسط فدراسیون شطرنج

به گزارش روابط عمومی، فدراسیون شطرنج جمهوری اسلامی ایران با صدور بیانیه ای جنایت صهیونیست های غاصب و کودک کًش علیه مظلومان غزه را محکوم کرد.

متن بیانیه به شرح ذیل است:

«اِنّا اَعْتَدْنَا لِلظّالِمِینَ نَاراً اَحَاطَ بِهِمْ سُرادِقُهَا و اِنْ یَسْتَغِیثُوا یُغاثُوا بِمَاءٍ کَالْمُهْلِ یَشْوِی الْوُجُوهَ بِئْسَ الشَّرَابُ وَ سَاءَتْ مُرْتَفِقاً»؛

(ما برای ستمگران آتش آماده کرده ایم که آنها را از هر سو احاطه کرده و اگر تشنه شوند و تقاضای آب کنند آبی برای آنها می آورند همچون فلز گداخته که صورتها را بریان می کند! چه نوشیدنی بدی! و چه بد محل اجتماعی؟!). آیه 29 سوره «کهف»

بار دیگر و در سکوت مرگ‌آلود مجامع بین‌المللی و نهاد‌های حقوق بشری، دست جنایتکار بنی‌صهیون آغشته به خون صدها نفر از کودکان و زنان مظلوم فلسطین شد.

رژیم منحوس صهیونیستی با قساوت قلب و خطایی فاحش در محاسبات خود و حمله جنایتکارانه به بیمارستان غزه، گام بلند دیگری در ورطه نابودی نهاده و خود را به فرجام موعود نزدیکتر کرده است.

صهیونیست های غاصب و جنایتکار اکنون که با اقدام غافلگیرانه و عملیات غرورآفرین «طوفان الاقصی» امواج سهمگینی از خسارات و تلفات را تجربه کرده اند و با شکسته شدن هیمنه پوشالی خود روبرو شده اند، تلاش دارد تا با سیاست کشتار گسترده و تغییر در جغرافیای سیاسی منطقه، مقاومت را به عقب رانده و سرپوشی بر شکست‌های غیرقابل ترمیم خود بگذارد.

جنایت جدید رژیم جعلی، نژادپرست و کودکش صهیونیستی در حمله به بیمارستان غزه که شب گذشته در سایه حمایت آمریکا و دیگر دولت‌های ضدبشری انجام شد بار دیگر پرده از خوی جنایت گری و تجاوزگری صهیونیست‌ها و حامیان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای آن‌ها کنار زد.

تردیدی نیست ملت مظلوم فلسطین و مجاهدان و مبارزان فلسطینی با تاسی به ندای قرآنی " فَاستَقِم کَما اُمِرتَ وَمَن تابَ مَعَکَ وَلا تَطغَوا ۚ إِنَّهُ بِما تَعمَلونَ بَصیرٌ"، عزم و اراده مقاومت و ایستادگی برابر اشغالگران را مستحکم‌تر کرده و با اقتدار و صلابت بیشتر، مسیر غلبه بر رژیم آپارتاید صهیونیستی و آزادی قدس شریف و سرزمین مقدس فلسطین را هموارتر و سپیده‌دم دفع غده سرطانی اسرائیل از جغرافیای جهان اسلام را مژده خواهد داد.

در این هنگامه لازم است جهان اسلام و همه وجدان‌های بیدار، از هر مسیری در محکومیت اقدامات ددمنشانه این رژیم سفاک و نیز حمایت از مقاومت دریغ نکرده و فریادی بلند بر سر ظالمان و غاصبان این ارض مقدس باشد.

فدراسیون شطرنج جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی از خانواده بزرگ نخبگان و متفکران شطرنج، جنایت غیر قابل انکار و ضد بشری رژیم منحوس و جعلی صهیونیست را در حمله به بیمارستان غزه و به خاک و خون کشیدن کودکان مظلوم و زنان زجر کشیده فلسطینی را محکوم می نماید و از جامعه جهانی می خواهد برای پایان دادن به این جنایت های ضد بشری اقدامات عملی را در دستور کار قرار دهند.