خبر فوری: غول‌کشی بانوان شطرنج‌باز/ باخت تیم اول مسابقات مقابل ایران اسامی قبول شدگان دوره مربیگری درجه سه البرز استاد "اردشیرپور" از شطرنج‌بازان و مربیان خوش سابقه کشورمان درگذشت. دختران دعوت شده به اردوی رده‌های سنی 8 تا 12 سال اعلام شد برگزاری دوره مربیگری توسط استاد بزرگ مرتضی محجوب تمجید فدراسیون جهانی از عملکرد خادم‌الشریعه پوررمضانعلی: عملکرد خادم‌الشریعه در المپیاد جهانی فیده فوق‌العاده بود برد مقصودلو مقابل قهرمان سابق جهان/ ایران در جدول رده‌بندی دو پله صعود کرد خراسان رضوی قهرمان شد/ البرز در جایگاه دوم ایستاد در تازه ترین رده بندی فداسیون جهانی شطرنج، پرهام مقصودلو با صعود چشمگیر 29 پله ای در رده های و پنجاه و یکم قرار گرفت

جزئیات خبر

۱۲ تير ۱۳۹۷

کمتر از یک ماه مانده به آغاز شطرنج جام ملتهای آسیا؛ نفرات منتخب تیم های ملی شطرنج آقایان و بانوان مشخص شدند

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شطرنج، شطرنج ایران مردادماه میزبان رقابتهای قهرمانی جام ملتهای آسیا در همدان است. میزبانی که یکی ازبزرگترین امتیازات آن برای کشورمان این است که حداقل 4 تیم از ایران(در دو بخش بانوان و آقایان) فرصت شرکت در آن را بدست آورده است. البته در صورت فرد شدن تعداد تیم های شرکت کننده، حتی یک تیم سوم(در بخش مردان) نیز از کشورمان به جدول مسابقات اضافه خواهد شد.

کمتر از یک ماه به آغاز این مسابقات کمیته فنی فدراسیون شطرنج با درنظر گرفتن آیین نامه مسابقات قهرمانی کشور، عملکرد بازیکنان در رقابتهای مختلف و توجه به ریتینگ آنها بازیکنان منتخب جهت حضور در مسابقات جام ملتهای آسیا را به شرح زیر اعلام کرد:

در بخش آقایان:

تیم سبز: پرهام مقصودلو،سید محمد امین طباطبایی، علیرضا فیروزجا، مسعود مصدق پور و پویا ایدنی

تیم قرمز: شاهین لرپری زنگنه،احسان قائم مقامی، سید خلیل موسوی،پوریا درینی و امیررضا پوررمضانعلی

بخش بانوان:

تیم سبز: مبینا علی نسب،آناهیتا زاهدی فر،وصال حامدی نیا، سارا سادات خادم الشریعه و میترا حجازی پور

تیم قرمز: مطهره اسدی، هما علوی،سیده ستاره سبط رسول، میترا اصغرزاده و آنوشا مهدیان

*گفتنی است در صورت اضافه شدن تیم سوم در بخش مردان نفرات منتخب آن از سوی کمیته فنی فدراسیون شطرنج انتخاب و معرفی خواهند شد.

** چیدمان نهایی تیم های فوق الذکر براساس نظر سرمربی تیم مربوطه اعمال خواهد شد.