خبر فوری: غول‌کشی بانوان شطرنج‌باز/ باخت تیم اول مسابقات مقابل ایران اسامی قبول شدگان دوره مربیگری درجه سه البرز استاد "اردشیرپور" از شطرنج‌بازان و مربیان خوش سابقه کشورمان درگذشت. دختران دعوت شده به اردوی رده‌های سنی 8 تا 12 سال اعلام شد برگزاری دوره مربیگری توسط استاد بزرگ مرتضی محجوب تمجید فدراسیون جهانی از عملکرد خادم‌الشریعه پوررمضانعلی: عملکرد خادم‌الشریعه در المپیاد جهانی فیده فوق‌العاده بود برد مقصودلو مقابل قهرمان سابق جهان/ ایران در جدول رده‌بندی دو پله صعود کرد خراسان رضوی قهرمان شد/ البرز در جایگاه دوم ایستاد در تازه ترین رده بندی فداسیون جهانی شطرنج، پرهام مقصودلو با صعود چشمگیر 29 پله ای در رده های و پنجاه و یکم قرار گرفت

جزئیات خبر

۰۶ اسفند ۱۳۹۶

پیروزی تاریخی و بی نظیر محمدامین طباطبایی در رقابتهای بین المللی شطرنج ایرفلوت

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شطرنج، در ششمین دور از رقابتهای بین المللی “آزاد”شطرنج ایرفلوت استاد بین المللی سید محمدامین طباطبایی به یک پیروزی تاریخی و ارزشمند مقابل فدوسیو روس با درجه ریتینگ 2724 رسید. طباطبایی با این نتیجه بی نظیر در تاریخ شطرنج کشورمان با 4/5 امتیاز(هم امتیاز با نفر دوم) در جایگاه چهارم جدول قرار گرفت.

در دیگر دیدارها استادبزرگ پرهام مقصودلو مقابل ون یانگ چینی با درجه ریتینگ 2608 به برتری ارزشمند رسید و با 4 امتیاز در رده هشتم جدول جای گرفت.

استاد بین المللی آرین غلامی نیز موفق شد سارانا از روس با درجه ریتینگ 2577 را متوقف کند و 2/5 امتیازی شود.

همچنین استاد بین المللی علیرضا فیروزجا مقابل بلوباوم آلمانی با درجه ریتینگ 2655 به تساوی ارزشمند رسید و سه امتیازی شد.

رقابتهای بین المللی شطرنج ایرفلوت یکی از معتبرترین مسابقات آزاد شطرنج است که هرساله تعداد زیادی از شطرنجبازان به صورت انفرادی در آن شرکت می کنند.