خبر فوری: غول‌کشی بانوان شطرنج‌باز/ باخت تیم اول مسابقات مقابل ایران اسامی قبول شدگان دوره مربیگری درجه سه البرز استاد "اردشیرپور" از شطرنج‌بازان و مربیان خوش سابقه کشورمان درگذشت. دختران دعوت شده به اردوی رده‌های سنی 8 تا 12 سال اعلام شد برگزاری دوره مربیگری توسط استاد بزرگ مرتضی محجوب تمجید فدراسیون جهانی از عملکرد خادم‌الشریعه پوررمضانعلی: عملکرد خادم‌الشریعه در المپیاد جهانی فیده فوق‌العاده بود برد مقصودلو مقابل قهرمان سابق جهان/ ایران در جدول رده‌بندی دو پله صعود کرد خراسان رضوی قهرمان شد/ البرز در جایگاه دوم ایستاد در تازه ترین رده بندی فداسیون جهانی شطرنج، پرهام مقصودلو با صعود چشمگیر 29 پله ای در رده های و پنجاه و یکم قرار گرفت

جزئیات خبر

۲۳ بهمن ۱۳۹۶

پرهام مقصودلو قهرمان بیست و ششمین دوره مسابقات جام فجر

پس از 9 دور رقابت در مسابقات بین المللی گرامیداشت دهه مبارکه فجر, استاد بزرگ پرهام مقصودلو با کسب 7/5 امتیاز با یک امتیاز اختلاف نسبت به نفر دوم از 9 بازی به مقام قهرمانی این مسابقات دست یافت.

استاد بین المللی محمد امین طباطبایی دوم و استاد بزرگ پاول پونکراتوف از روسیه با 6/5 امتیاز دوم و سوم شدند.

سایت رده بندی و نتایج

به گزارش خبرنگار ایرنا ، عبدالحمید احمدی شنبه شب در آئین اختتامیه بیست و ششمین دوره مسابقات بین المللی شطرنج جام فجر در آمل افزود : ورزش امروز در صحنه بین المللی به ابزار توسعه روابط ملت ها تبدیل شده و ما باید بتوانیم از این فرصت ها برای تداوم دوستی با ملت ها بیشترین بهره برداری را داشته باشیم.
وی حضور شطرنج بازان 24 کشور در بیست و ششمین دوره مسابقات بین المللی شطرنج جام فجر را کم نظیر توصیف کرد و گفت : این تعداد کشور شرکت کننده در 25 دوره گذشته این مسابقات سابقه نداشته و این نشان از میزبانی خوب کشورمان در برگزاری دوره های گذشته این مسابقات دارد.
معاون وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه مازندران با داشتن جوانان باانگیزه و سخت کوش همواره در رویدادهای ورزشی برای ایران اسلامی افتخارآفرینی های زیادی داشت ، گفت : میزبانی موفق شهرستان آمل از مسابقات بین المللی شطرنج جام فجر ، نشان از جایگاه مهم و بالای مازندران در این زمینه دارد.
** شطرنج ، یکی از پمچ رشته مدال آور مازندران
مدیرکل ورزش و جوانان مازندران هم در این آئین به رکورد شکنی ورزشکاران مدال آور این استان در سال جاری اشاره کرد و گفت که ورزشکاران مازندرانی از ابتدای امسال تاکنون 430 نشان جهانی ، بین المللی و آسیایی و ملی کسب کردند که 20 مدال بیشتر از مجموع سال 95 بوده است.
حبیب حسین زادگان افزود : ورزش مازندران در سال های اخیر در همه رشته های انفرادی در سطح مسابقات جهانی و آسیایی به مدال دست یافته و ورزش شطرنج نیز اکنون به یکی از پنج رشته مدال آور استان تبدیل شده است.
به گزارش خبرنگار ایرنا ، پرونده بیست و ششمین دوره مسابقات بین المللی شطرنج جام فجر (اکسین کاپ) در آمل پس از هشت روز رقابت 353 شطرنج باز داخلی و خارجی از 24 کشور شنبه شب با برگزاری آئین پایانی بسته شد.
در پایان این دوره در جدول گروه اصلی و استادان بزرگ پرهام مقصودلو استاد بزرگ شطرنج ایران عنوان قهرمانی را ازآن خود کرد و پاول پونکراتوف از روسیه، یوری کوزوبوف از اوکراین و امیرپوررمضانعلی ، سیدمحمدامین طباطبایی، علیرضا فیروزجاء و احسان قائم مقامی از ایران در رده های بعدی قرار گرفتند.
همچنین در جدول آماتورهای این مسابقات نیز علیرضا مقدم از گیلان قهرمانی خود را جشن گرفت و محمود اسکندری از البرز ، مهیار درودیان از تهران ، محمدرضا عابدی و پویان دوستکام از تهران مقام های دوم تا پنجم را به خود اختصاص دادند.