خبر فوری: غول‌کشی بانوان شطرنج‌باز/ باخت تیم اول مسابقات مقابل ایران اسامی قبول شدگان دوره مربیگری درجه سه البرز استاد "اردشیرپور" از شطرنج‌بازان و مربیان خوش سابقه کشورمان درگذشت. دختران دعوت شده به اردوی رده‌های سنی 8 تا 12 سال اعلام شد برگزاری دوره مربیگری توسط استاد بزرگ مرتضی محجوب تمجید فدراسیون جهانی از عملکرد خادم‌الشریعه پوررمضانعلی: عملکرد خادم‌الشریعه در المپیاد جهانی فیده فوق‌العاده بود برد مقصودلو مقابل قهرمان سابق جهان/ ایران در جدول رده‌بندی دو پله صعود کرد خراسان رضوی قهرمان شد/ البرز در جایگاه دوم ایستاد در تازه ترین رده بندی فداسیون جهانی شطرنج، پرهام مقصودلو با صعود چشمگیر 29 پله ای در رده های و پنجاه و یکم قرار گرفت

جزئیات خبر

۱۱ شهريور ۱۳۹۶

رییس فدراسیون:‌ خانواده‌ها حامی اصلی شطرنج هستند

رییس فدراسیون شطرنج گفت: خانواده‌ها حامی اصلی این رشته هستند و اگر آن‌ها را جذب کنیم، کلاس‌های شطرنج نیز رونق پیدا می‌کنند.

به‌ گزارش روابط عمومی فدراسیون شطرنج، مهرداد پهلوان‌زاده در مجمع انتخاب رییس هیات شطرنج استان خوزستان که روز چهارشنبه 8 شهریورماه در محل اداره‌ کل ورزش و جوانان خوزستان برگزار شد، اظهارکرد: حیدری، مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان از مدیران قدرتمند و با برنامه‌ای است که مطمئنا باعث تحول ورزش استان و بازگشت دوباره آن به روزهای خوب گذشته خواهد شد.
وی در ادامه با تبریک به عبدالامیر خطیب‌زاده که برای چهار سال دیگر به عنوان رییس هیات شطرنج استان انتخاب شد، گفت: او از جنس شطرنج است و در بخش‌های مربیگری و داوری فعالیت داشته و بازیکن هم بوده است. در مدت حضور او در ریاست هیات استان، خوزستان قهرمان جهان و استاد بین‌المللی معرفی کرده است و کمتر استانی را داریم که این‌قدر مقام خوب کسب کرده باشد.
رییس فدراسیون شطرنج عنوان کرد: وضعیت کشور به صورتی است که در حالت اقتصاد مقاومتی هستیم و این در حد شعار نیست. اقتصاد مقاومتی یک ضرورت بود که رهبر فرمودند باید رعایت شود. پس نباید در هیچ یک از هیات‌های شهرستانی و استانی سراسر کشور، انباشت منابع داشته باشیم. بودجه فدراسیون تا پایان سال گذشته یک میلیارد تومان بود که امسال با تلاش وزیر ورزش، بودجه ما به دو میلیارد تومان رسید که از این بخش نیز 700 میلیون تومان آن صرف تهیه بلیط‌های اعزام ورزشکاران به مسابقات مختلف می‌شود.
وی خاطرنشان‌کرد: امیدوارم استان خوزستان بتواند با توجه به منابع بسیاری که در این‌جا وجود دارد، در بحث حمایت‌های مالی و جذب اسپانسر تلاش کند. جذب حامی مالی یعنی موسسه‌هایی که از ویترین شما استفاده کنند و اگر همه شرایط در دفتر کاری یک هیات خوب باشد، اسپانسر می‌پذیرد که لوگوی خود را در آن‌جا بگذارد.
پهلوان‌زاده گفت: خانواده‌ها حامی اصلی شطرنج هستند و اگر آن ها را جذب کنیم، کلاس‌های شطرنج رونق پیدا می‌کنند. همچنین درخواست دارم که نظم و رعایت اخلاق مدنظر باشد.