خبر فوری: غول‌کشی بانوان شطرنج‌باز/ باخت تیم اول مسابقات مقابل ایران اسامی قبول شدگان دوره مربیگری درجه سه البرز استاد "اردشیرپور" از شطرنج‌بازان و مربیان خوش سابقه کشورمان درگذشت. دختران دعوت شده به اردوی رده‌های سنی 8 تا 12 سال اعلام شد برگزاری دوره مربیگری توسط استاد بزرگ مرتضی محجوب تمجید فدراسیون جهانی از عملکرد خادم‌الشریعه پوررمضانعلی: عملکرد خادم‌الشریعه در المپیاد جهانی فیده فوق‌العاده بود برد مقصودلو مقابل قهرمان سابق جهان/ ایران در جدول رده‌بندی دو پله صعود کرد خراسان رضوی قهرمان شد/ البرز در جایگاه دوم ایستاد در تازه ترین رده بندی فداسیون جهانی شطرنج، پرهام مقصودلو با صعود چشمگیر 29 پله ای در رده های و پنجاه و یکم قرار گرفت

جزئیات خبر

۰۶ شهريور ۱۳۹۶

دریافت فایل مرتبط
image20164.jpg

جلسه ستاد عالی بازی های المپیک و آسیایی برگزار شد

جلسه ستاد عالی بازی های المپیک و آسیایی صبح دیروز به میزبانی وزارت ورزش و جوانان و با حضور برخی از روسای فدراسیون ها به منظور ارزیابی نهایی از وضعیت کاروان اعزامی ایران به بازی های داخل سالن آسیا در ترکمنستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شطرنج به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان دکتر سلطانی فر در جلسه ستاد عالی بازی های المپیک و آسیایی ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر گفت: خوشبختانه کشور ترکمنستان به لحاظ ملاحظات فرهنگی بسیار نزدیک به ایران است و امیدواریم با رعایت تمام موارد شرعی و اخلاقی حضور ارزشمندی در مسابقات داخل سالن آسیا داشته باشیم.
وزیر ورزش و جوانان حضور در این رقابت ها را برای برخی از فدراسیون ها فرصتی بسیار مهم برای کسب تجربه دانست و گفت: حضور موفق در بعضی رشته ها می تواند یک معیار ارزیابی مهم برای حضور در بازی های آسیایی 2018 جاکارتا و المپیک 2020 توکیو باشد. اگرچه شاید ارزش این مسابقات به لحاظ اهمیت بین المللی خیلی بالا نباشد اما تجربه نشان داده مردم ما روی نتایج ورزشکاران بسیار حساس هستند و پیگیری می کنند.
دکتر سلطانی فر افزود: در دوره جدید تعامل، رصد، پیگیری و نظارت ما بر عملکرد فدراسیون ها بیشتر خواهد بود و با برگزاری نشست های بیشتر با تمرکز و دقت مضاعف امور ورزش کشور را پیگیری خواهیم کرد.
وزیر ورزش و جوانان ضمن تاکید به اقدامات این وزارتخانه در خصوص استعدادیابی طی 9 ماه گذشته تاکید کرد: توصیه می کنم تمرکزمان روی استان های محروم و دورافتاده، جمعیت عشایری و روستایی و ورزش بانوان باشد. در چندین رشته مجوز حضور بانوانمحجبه را در میادین بین المللی گرفتیم و این زمینه برای چندین رشته دیگر هم وجود دارد. طبق بررسی ها امکان حضور بانوان باحجاب ما فقط در 5 یا 6 رشته ورزشی وجود ندارد و در بقیه رشته ها بانوان ما می توانند شرکت کنند.
دکتر سلطانی فر ضمن تاکید دوباره بر حمایت دولت از ورزش بانوان گفت: ما تکلیف داریم شرایط برابری برای بانوان در تمام رشته ها فراهم کنیم. توصیه می کنم پرچمدار ما در مسابقات داخل سالن آسیا هم از جمع بانوان اعزامی انتخاب شود تا به همه دنیا ارزش ورزش با حجاب را نشان دهیم.
وزیر ورزش و جوانان استفاده از نیروهای جوان در مدیریت کشور را از تاکیدات رییس جمهور دانست و افزود: جهت کادرسازی برای آینده نظام وظیفه داریم در کنار انتقال نسل، کار انتقال تجربه مدیریتی را هم انجام دهیم. بنابراین توصیه جدی به استفاده از نیروهای جوان و متخصص در عرصه های مدیریتی ورزش و امور مختلف فدراسیون ها دارم.
در ابتدای این جلسه پس از توضیحات مقدماتی محمدرضا داورزنی معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان، شاهرخ شهنازی دبیرکل کمیته ملی المپیک توضیحاتی در مورد جمع بندی نهایی اوضاع کاروان ایران و نحوه اعزام آنها به بازی های داخل سالن آسیا ارائه و از همکاری های وزیر ورزش و جوانان در این خصوص تشکر کرد.
شهنازی همچنین در خصوص همزمانی بازی های بسکتبال جام باشگاه های آسیا با رقابت های داخل سالن آسیا و تداخل برخی نفرات اعزامی تیم ملی با باشگاه پتروشیمی گزارشی ارائه کرد که طبق دستور وزیر ورزش و جوانان بنا شد در صورت امکان بلافاصله نفرات جدید جایگزین شوند.
پیش از صحبت های دکتر سلطانی فر مهرداد پهلوان زاده رییس فدراسیون شطرنج و دیگر روسای فدراسیون ها در خصوص آخرین ارزیابی و شانس مدال رشته های خود در این بازی ها گزارشی ارائه کردند.