خبر فوری: غول‌کشی بانوان شطرنج‌باز/ باخت تیم اول مسابقات مقابل ایران اسامی قبول شدگان دوره مربیگری درجه سه البرز استاد "اردشیرپور" از شطرنج‌بازان و مربیان خوش سابقه کشورمان درگذشت. دختران دعوت شده به اردوی رده‌های سنی 8 تا 12 سال اعلام شد برگزاری دوره مربیگری توسط استاد بزرگ مرتضی محجوب تمجید فدراسیون جهانی از عملکرد خادم‌الشریعه پوررمضانعلی: عملکرد خادم‌الشریعه در المپیاد جهانی فیده فوق‌العاده بود برد مقصودلو مقابل قهرمان سابق جهان/ ایران در جدول رده‌بندی دو پله صعود کرد خراسان رضوی قهرمان شد/ البرز در جایگاه دوم ایستاد در تازه ترین رده بندی فداسیون جهانی شطرنج، پرهام مقصودلو با صعود چشمگیر 29 پله ای در رده های و پنجاه و یکم قرار گرفت

جزئیات خبر

۱۶ مرداد ۱۳۹۶

افتخاری بزرگ برای نماینده ایران/ سایپا قهرمان شطرنج باشگاه های آسیا شد

مسابقه شطرنج قهرمانی باشگاههای آسیا در از اول آگوست به میزبانی هیکادوا سریلانکا آغاز شد.

تنها 8 تیم یاشگاهی کشورهای منتخب قاره حق حضور در این مسابقات را داشتند. تیم سایپا با ترکیب احسان قائم مقامی(کاپیتان)،سید محمد امین طباطبایی،امیررضا پوررمضانعلی،مسعود مصدق پور و پرهام مقصودلو بر روی میزهای 5 گانه، به مربیگری مرتضی محجوب و سرپرستی مسعود ناموری در مسابقات حاضر شده است

تیم های سایپا و نمایندگان چین،استرالیا،بنگلادش شانسهای کسب مقام مدال در این مسابقات بودند که سرانجام نماینده کشورمان با چهار پیروزی متوالی به عنوان ارزشمند قهرمانی رسید.

در دور اول تیم سایپا با نتیجه درخشان 3/5 بر 0/5 نماینده بنگلادش را شکست داد و خیز بزرگی برای قهرمانی برداشت. در دور دوم مسابقات سایپا یک پیروزی قاطع دیگر این بار در برابر نماینده چین به دست آورد تا صدرنشینی خود را تثبیت نماید.
بازی سوم سایپا در برابر نماینده استرالیا بود که با نتیجه قاطع چهار بر صفر به نفع نماینده کشورمان به پایان رسید. سایپا در آخرین دیدار با پیروزی مقابل سریلانکا 4 بر صفر به برتری رسید و عنوان ارزشمند قهرمانی خود را قطعی کرد. هر چند رقابت سایر تیم ها برای کسب عنوان دومی و سومی همچنان ادامه دارد.
همچنین نمایندگان ایران بر روی میزهای یک تا 4 رقابتها موفق به کسب مدال طلا شدند. احسان قائم مقامی بر میز یک، طباطبایی بر میز 2، پوررمضانعلی در میز سه و مصدق پور بر میز چهار صاحب مدال طلا شدند.پرهام مقصودلو نیز شانس کسب مدال ارزشمند طلا در میز 5 را داشت اما به دلیل حضور در لیگ ترکیه و دیر رسیدن به مسابقات این فرصت را از دست داد.

تیم شطرنج سایپا با همین ترکیب از تاریخ 3 لغایت 10 شهریور ماه نیز به نمایندگی از شهر تهران در مسابقات قهرمانی شهرهای آسیا که در هندوستان برگزار می‌شود،حضور خواهد یافت.