خبر فوری: غول‌کشی بانوان شطرنج‌باز/ باخت تیم اول مسابقات مقابل ایران اسامی قبول شدگان دوره مربیگری درجه سه البرز استاد "اردشیرپور" از شطرنج‌بازان و مربیان خوش سابقه کشورمان درگذشت. دختران دعوت شده به اردوی رده‌های سنی 8 تا 12 سال اعلام شد برگزاری دوره مربیگری توسط استاد بزرگ مرتضی محجوب تمجید فدراسیون جهانی از عملکرد خادم‌الشریعه پوررمضانعلی: عملکرد خادم‌الشریعه در المپیاد جهانی فیده فوق‌العاده بود برد مقصودلو مقابل قهرمان سابق جهان/ ایران در جدول رده‌بندی دو پله صعود کرد خراسان رضوی قهرمان شد/ البرز در جایگاه دوم ایستاد در تازه ترین رده بندی فداسیون جهانی شطرنج، پرهام مقصودلو با صعود چشمگیر 29 پله ای در رده های و پنجاه و یکم قرار گرفت

جزئیات خبر

۰۲ اسفند ۱۳۹۵

مشخص شدن هشت بانوی برتر در مرحله یک چهارم نهایی شطرنج قهرمانی بانوان جهان

دیدارهای تکمیلی مرحله سوم رقابت‌های شطرنج بانوان جهان از ساعت 15 امروز در هتل اسپیناس پالاس پیگیری شد. ابتدا دو بازی سریع با کنترل زمان 25 دقیقه به علاوه 10 ثانیه برگزار شد.
پیا کراملینگ بازیکن کهنه کار سوئدی موفق به توقف السکاندرا کاستنیوک روس شد. در دیدار دوم در یک بازی طولانی و 70 حرکته طرفین به تساوی رضایت دادند تا راهی دو بازی سریع دیگر شوند. الکساندرا کاستنیوک در هر دو بازی بر پیا کراملینگ غلبه کرد و مقتدرانه راهی مرحله بعدی شد.
سوپیکو گرامشویلی که در این مسابقه فراتر از حد انتظار ظاهر شده بود. در دیدار اول در حالی که شانس های خوبی برای پیروزی داشت نتوانست از فرصت های بدست آمده به خوبی استفاده کند و بازی با نتیجه تساوی خاتمه یافت. در دیدار دوم در حالی که هاریکا دروناوالی برتری قاطعی داشت نتوانست از وضعیت به وجود آمده به خوبی استفاده کند و بازی باز هم با نتیجه تساوی خاتمه یافت تا سرنوشت این بازی هم به دو بازی سریع دیگر کشیده شود. در دو بازی سریع بعدی، دروناوالی هاریکا در یک بازی زیبا از سد گرامشویلی گذشت و در بازی دوم با کنترل بازی به تساوی دست یافت و به مرحله بعد صعود کرد.
در اولین دیدار سریع ونجون جو بخت نخست قهرمانی قاطعانه از سد الگا گیریا گذشت اما در بازی دوم مغلوب شد و دو بازیکن راهی دو بازی سریع دیگر شدند. ونجون جو در بازی اول راه به جایی نبرد و بازی به تساوی کشیده شد اما در بازی دوم با غلبه بر گیریا به جمع 8 نفر صعود کرد.
پادمینی هندی در بازی اول و در 89 حرکت از سد تان گذشت اما در بازی دوم این تان بود که با بازگشتی خوب پیروز شد تا سرنوشت این دیدار هم به دو بازی سریع کشیده شود. در بازی های سریع بعدی تان در بازی اول موفق به کسب پیروزی در برابر پادمینی شد و در بازی دوم به تساوی رضایت داد و راهی مرحله بعد شد.

بنابراین ونجون جو ، هاریکا دروناوالی ،شونگیی تان و الکساندرا کاستنیوک به جمع 8 نفر برتر راه پیدا کردند.

پیش از این استفانوا-زاگنیدره-شینچن نی و موزیچوک راهی مرحله یک‌چهارم شده بودند. مسابقات این دور از ساعت 15 فردا دوشنبه دوم اسفند پیگیری می شود.